'העדה החרדית': "השתמשנו בטלאי הצהוב כי מנסים לחסל אותנו רוחנית"

ב'העדה החרדית' מגיבים לטענות הקשות על שימוש בטלאי הצהוב במהלך ההפגנה אמש. "בשואה ניסו לחסל אותנו פיזית, עכשיו ה'ציונים' והתקשורת מנסים לחסל אותנו רוחנית ולכן אנחנו רצינו להביע את הכאב האמיתי שיש לנו, ואין לנו על כך שום חרטה", אומרים ב'העדה' בשיחה עם 'כיכר השבת' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הילד והטלאי, אמש (פלאש 90)

אלפי מבני העדה החרדית הפגינו אמש (מוצאי-שבת) ברחבת כיכר השבת בירושלים. ההפגנה שתוכננה לפני כחודש להפגנת תמיכה בשמואל וויספיש איש משמר הצניעות שנכנס הבוקר (ראשון) לכלא מעשיהו (שם ירצה עונש של שנתיים מאסר בפועל), הפכה להפגנה נגד הציונות. ההפגנה, יש לציין, לא זכתה לשום גיבוי רישמי מרב או אדמו"ר חרדי בממסד החרדי.

המפגינים ענדו טלאי צהוב של השואה כשהם מנסים להביע את "הכאב העמוק של יהדות החרדית" - מה שגרם כמובן לחילול השם גדול בכלי התקשורת.

ההפגנה הסתיימה לאחר תהלוכה עד לרחוב שרי ישראל כשהאלפים מלווים את וויספיש בשעת החופשיות האחרונות שלו בכדי לתמוך בו, בשירת "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים".

בסיום ההפגנה, עשרות צעירים ניסו לחסום את רחוב בר-אילן, אך כוחות משטרה סמויים מנעו מהם את החסימה ועצרו שתי מפגינים.

ב'העדה החרדית' מגיבים לטענות הקשות על שימוש בטלאי הצהוב. "בשואה ניסו לחסל אותנו פיזית, עכשיו ה'ציונים' והתקשורת מנסים לחסל אותנו רוחנית ולכן אנחנו רצינו להביע את הכאב האמיתי שיש לנו, ואין לנו על כך שום חרטה", אומרים ב'העדה' בשיחה עם 'כיכר השבת'.

עסקן נוסף מהנהלת 'העדה החרדית' אומר הבוקר (ראשון): "אנחנו מבינים את הזעזוע של הציבור ששואל איך העזנו לענוד 'טלאי צהוב', אבל כן - ההרגשה שלנו שרוצים לחסל אותנו ואנחנו רוצים להביע זאת. שבועיים כולם מסיתים נגדינו עכשיו הוכחנו שאנחנו מפגינים ללא אלימות ואם זאת מביעים זעזוע קשה מהמצב. אגב", הוא מעיר, "השתדלנו שרוב הטלאים יהיו בצבע כתום ולא צהוב בכדי להפחית את הזעזוע אבל זה לא עזר "

--

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר