הרפורמה של אטיאס; 'יתד' תוקף ומשתלח, 'המודיע' מסביר

שר השיכון אריאל אטיאס הציג אתמול את הקריטריונים החדשים לדיור בר השגה, לפיהם תינתן עדיפות ליוצאי צבא, אך לא למשפחה בה שני בני הזוג עובדים וממצים את כושר ההשתכרות. הבוקר, הוא מעורר עליו את זעמם של אנשי 'יתד נאמן', שתוקפים את הרפורמה שהציג ה"שר הדתי" בחריפות. לעומתם, ב'המודיע' בחרו לשמוע את הסבריו של השר אטיאס לרפורמה המוצעת, והתמונה, כצפוי, משתנה לחלוטין. כל הפרטים

חיים שקדי | כיכר השבת |
השר אריאל אטיאס (פלאש 90)

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס הציג אתמול את הקריטריונים החדשים לדיור בר השגה, כאשר תינתן עדיפות ליוצאי צבא. הבוקר, הוא מעורר עליו את זעמם של אנשי 'יתד נאמן'.

עיקרי התוכנית החדשה לדיור בר השגה של השר אטיאס מעניקה נקודות זכות למי ששירת בצבא אבל לא למשפחה בה שני בני הזוג עובדים, זאת בניגוד להמלצות ועדת טרכטנברג.

לטענת משרד השיכון, נתינת קידמה למי שממצה את כושר ההשתכרות היא הדרת אוכלוסיות רבות מהמעמד החלש, ועשרות אלפי משפחות בישראל שאין ברשותן דירה, לא יוכלו לרכוש דירה.

תוכניתו של אטיאס, זכתה אמש לביקורת רבה מכל הכיוונים, והבוקר, כאמור, גם העיתון 'יתד נאמן' מצטרף להתקפה נגד תוכניתו של אטיאס בטענה כי חסם את הציבור החרדי מכל אפשרות של עדיפות במכרזי מחיר למשתכן.

ב'יתד' שלא טרחו לבדוק מול השר אטיאס את הרפורמה, מכנים אותו "שר דתי" וטוענים כי הרפורמה שהציג מקוממת.

באוזן שמאל החשובה, בעמוד הראשי של העיתון, נכתב: "שר השיכון אריאל אטיאס מכריז על רפורמה מקוממת: 'יבוטל הקריטריון של משפחות ברוכות ילדים, ותינתן העדפה ברורה ליוצאי צבא"; 'שר צריך לעתים לפעול נגד בוחריו'".

בכותרת המשנה נכתב כי "עסקנים בתחום הדיור ומומחי משכנתאות מזהירים: 'שר השיכון אטיאס מחק את הציבור החרדי במכרזי מחיר למשתכן וכן בפרויקטים לשכירות'". עוד נכתב כי "עשרה שרי שיכון לא העזו לנגוע בקריטריונים, ודווקא שר דתי איפשר פגיעה בציבור החרדי".

בעמוד השני של העיתון, מורח הכתב יחיאל סבר טענות שונות נגד אטיאס. "המרכיבים המרכזיים שהעניקו עשרות שנים עדיפות למשפחות נצרכות וברוכות ילדים במכרזי מחיר למשתכן, בוטלו", הוא כותב.

סבר טוען כל ביקורת קשה נגד הקריטריונים החדשים. "דווקא השר אטיאס חסם לגמרי את הציבור החרדי מכל אפשרות של עדיפות במכרזי מחיר למשתכן", נכתב.

לעומת 'יתד' המתלהם, בעיתון 'המודיע' בחרו לשמוע מהשר אטיאס את מה שעומד מאחורי הרפורמה. השר אטיאס הבהיר ל'המודיע' כי "הוצאנו מהקריטריונים את 'כושר ההשתכרות' הפוגע בחלשים ובחרדים".

השר אטיאס מוסיף וטוען כי נתינת העדיפות ליוצאי צבא בכמחצית מהפרויקטים ניתנה בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, אך העדיפות תינתן רק בפרויקטים שבהם הציבור החרדי לא מתגורר.

הכותרת ב'יתד', הבוקר
אטיאס ב'המודיע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר