שנה לשריפה בכרמל

מבקר המדינה ימליץ להדיח השרים ישי ושטייניץ מתפקידם

בעוד כשבוע יגיש מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס את דוח מבקר המדינה על השריפה בכרמל. המבקר צפוי להמליץ להדיח את שר האוצר יובל שטייניץ ואת שר הפנים אלי ישי - מתפקידם. הדו"ח יקרא לשלילת תיקם והשארת פתח להישארותם בתפקידים אחרים בממשלה. כל הפרטים (חדשות, פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
ישאו באחריות. ישי ושטייניץ (פלאש 90)

ההדלפות ממשרד מבקר המדינה לא פוסקות לרגע: הדו"ח המסכם של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ייצא-לאור רק בעוד שבוע, אבל החגיגה התקשורתית החלה כבר הבוקר (ראשון).

על-פי הדיווחים, מבקר המדינה ימליץ להדיח את שר האוצר יובל שטייניץ ואת שר הפנים אלי ישי - מתפקידם. הדו"ח לא יקרא לפיטוריהם, אלא לשלילת תיקם והשארת פתח להישארותם בתפקידים אחרים.

מיכה לינדנשטראוס, כך דווח, יטיל אחריות מיוחדת של השרים, הקרובה לאחריות האישית החמורה ביותר, ולאחריה המערכת הפוליטית תצטרך לקבוע האם יועברו מתפקידם.

המבקר מעביר ביקורת קשה לא פחות גם על ראש-הממשלה בנימין נתניהו ועל השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'. ביקורת קשה - אך לא אישית.

מדוע התעכב המבקר כל-כך הרבה זמן בהגשת הדו"ח הסופי? "אנחנו מאפשרים למספר אנשים שיש לגביהם החמרה בדו"ח, להביע את תגובתם ולתת את תשובתם בעקבות הטיוטה שנשלחה", אמרו גורמים במשרד.

גורמים המקורבים לשטייניץ אמרו כי רק לאחר פרסום הדו"ח הסופי של המבקר, הם יגיבו. במשרדו של שר הפנים הגיבו כי "נוכח מלוא העובדות שהוצגו ובין עשרות ההתרעות של השר מפני התרחשות אסון, לא סביר שאלו יהיו מסקנות המבקר. שר הפנים עשה עבודה וירד לרזולוציות הכי קטנות כדי שמערך הכיבוי יהיה ערוך ומוכן לשעת מבחן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר