לאחר שנזרק מ"תולדות אהרון", שמואל חיים פפנהיים מתנצל

"אני מאוד מצטער וכואב על ראיונות שנתתי לעיתונאים" - כך כותב שמואל חיים פפנהיים, שבועיים אחרי שנזרק מבית המדרש של חסידות 'תולדות אהרון'. הזעם בחסידות 'תולדות אהרון' כלפי פפנהיים הגיע לשיא בשל ראיון שהעניק לאחד מכלי התקשורת הכלליים, בו ייחסו לו התבטאויות שונות, שלטענתו כלל לא נאמרו על-ידו

חזקי שטרן | כיכר השבת |
שמואל פפנהיים. מתנצל (שעה טובה)

לפני שבועיים ימים, בליל שבת, נזרק שמואל חיים פפנהיים מבית המדרש של חסידות 'תולדות אהרון' בבית שמש, הבוקר, הוא מפרסם מכתב התנצלות ושב לזרועות החסידות.

הזעם בחסידות 'תולדות אהרון' כלפי פפנהיים הגיע לשיא בשל ראיון שהעניק לאחד מכלי התקשורת הכלליים, בו ייחסו לו התבטאויות שונות, שלטענתו כלל לא נאמרו על-ידו.

בעקבות התקרית האלימה, פעלו רבות בני משפחת פפנהיים בקרב קהילת 'תולדות אהרון', בכדי לאפשר את שובו של שמואל חיים לחיק הקהילה.

בני המשפחה טענו כי זריקתו מבית המדרש של החסידות היא מעשה אשר לא יעשה. לדבריהם, גם אם אדם טועה, הוא יכול לחזור בו מהדברים וזהו צעד לא ראוי.

בעקבות כך הוחלט בחסידות כי פפנהיים יתחייב שלא יתראיין יותר לכלי התקשורת ויתנצל על הראיונות שנתו בעבר. מבחינת החסידות, המטרה העיקרית הושגה, בכך שפפנהיים מתחייב שלא להתראיין.

בנוסף, הבוקר פרסם שמואל חיים פפנהיים מכתב התנצלות בבית המדרש של החסידות, בו תחת הכותרת "התנצלות", הוא כותב:

"הנני להבהיר בזה באופן שלא משתמע לתרי אנפין, אני מאוד מצטער וכואב על ראיונות שנתתי לאנשים כאלו ואחרים ועיתונאים, וכואב שמכשלה כזאת יצא על שמי, והעמדתי את בר-שיחי על משמעות חומרת הדבר.

"אבל אף אנכי לא אצא נקי מנשיאה באחריות, אני מתחרט וכואב בכל לבי ונימי נפשי ונשמתי על המכשלה הזאת, ואהיה זהיר שלא להתראיין לעיתונות ותקשורת ולא אכשל עוד בעזרת השם.

"אקווה ואתפלל שלא יצא חלישות הדעת ופגיעה בכבוד התורה הקדושה ונושאי דגלה בגלל זה, שאזכה לתקנו, ועפר אני תחת רגלם של רבותינו מאורי הדור, לאורם חונכתי וגידלתי עד ביאת ינון", על החתום, "בכ"ר שמואל חיים פפנהיים".

כפי הנראה, ההתנצלות וההתחייבות שלא להתראיין, יביאו לחזרתו של שמואל חיים פפנהיים בקהילת 'תולדות אהון' כבימים ימימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר