אחרי הלוויה

ראש ישיבת ויז'ניץ נתן "קוויטל" לרבי ישראל הגר והכתירו לאדמו"ר

האחים הקדושים האדמורי"ם בניו של מרן האדמו"ר מויז'ניץ זצוק"ל, החלו לשבת יחד "שבעה" בבית אביהם. ראש ישיבת ויז'ניץ, הגר"מ ארנסטר, חתנו של האדמו"ר זצ"ל היה הראשון לתת "קוויטל" לאדמו"ר מויז'ניץ שליט"א ובכך הוכתר בפועל הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א לממלא מקום אביו. וגם: היכן יישבו האחים שבעה? סיקור מיוחד (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האחים הקדושים, היום בהלוויה (צילום: יהודה פרקוביץ')

שעה אחרי סתימת הגולל, האחים הקדושים האדמורי"ם בניו של מרן האדמו"ר מויז'ניץ זצוק"ל, החלו לשבת יחד "שבעה" בבית אביהם זצ"ל ברח' "אהבת שלום 13 בבני-ברק, כשהם ישובים על מיטה נמוכה בחדרו של סבם בעל ה"אמרי חיים זצוק"ל.

ראש ישיבת ויז'ניץ, הגר"מ ארנסטר, חתנו של האדמו"ר זצ"ל היה הראשון לתת "קוויטל" לאדמו"ר מויז'ניץ שליט"א ובכך הוכתר בפועל הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א לממלא מקום אביו.

יצויין כי האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א הורה לחסידים לתת "פתקא" גם לאחיו שליט"א.

לאחר מכן, עברו זקני החסידים ובהם הנגיד רבי חיים משה פלדמן איש אמונו של הרבי זצ"ל, שנתן אף הוא קוייטל לשני האחים האדמו"רים מויז'ניץ.

כבר אמש בשעות הלילה המאוחרות, מיד אחרי פטירת האמו"ר מויז'ניץ זצ"ל, ישבו מקורבי שני האדמו"רים בעקבות בקשתם האישית, הרב בנציון שטנגר והרב יעקב וולצר וסיכמו כי יפעלו במהלך הלוויה וימי השבעה בשיתוף פעולה מלא בין הצדדים.

"רצונו של הרבי זצ"ל היה בשלום ואחדות", אמרו האדמו"רים שליט"א, "וכך חייבים לפעול".

שני אדמו"רים, חסידות אחת

יצויין כי על פי מסורת חסידות ויז'ניץ, שני הבנים יכהנו כאדמו"רים, כשהרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א ישמש כממשיך דרכו של אביו זצ"ל וינהל את מוסדות החסידות וענייני הקהילה וישב על מקום אביו בבית-המדרש הגדול שבקריית ויז'ניץ בבני-ברק, ואילו אחיו הצעיר הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר שליט"א, יכהן אף הוא כאדמו"ר מויז'ניץ כשבפועל הינו מנהיג את הפלג הקטן יותר של החסידות שמוסדותיו נמצאים במרכז חסידי ויז'ניץ ברח' עזרא בבני-ברק.

גורם בחסידות אמר כי שני האדמו"רים הינם תלמידי חכמים ומנהיגים רוחניים ראויים משכמם ומעלה, "הם ממשיכים בגאון את דרכה של החסידות המפוארת".

"האדמו"ר מויזניץ הרה"צ רבי ישראל הגר שליט"א מאופיין ביראת השמיים המופלגת שלו ובמידת השמחה אותה מקרין לכל זאת לצד האמונה הפשוטה בה' יתברך", הסביר הגורם, "כל מחשבותיו ומעשיו הינם בלתי לה' לבדו".

על רבי מנחם מענדל, סיפרו בחסידות, "מדובר בת"ח מופלג המתייחס בחביבות מופלגת לכולם, החסידים שלו קשורים אליו בעוצמות בלתי רגילות".

שאלת השאלות הינה כיצד יכונה האדמו"ר הגרמ"מ הגר שליט"א בעיתונות החרדית הממסדית כגון ביומונים "המודיע" ו"המבשר", כשבעצם עד היום הוא וקהילתו הוחרמו במדיה זו במובן מסויים, אך עתה ככל הנראה יבוא השינוי.

על פי הצפוי, האדמו"ר מויזניץ שליט"א יתפלל בכל בוקר בשעה 8.30 ולאחר מכן יקבל קהל מנחמים. אחיו יתפלל את תפילת שחרית בביהמ"ד מרכז חסידי ויז'ניץ ברח' עזרא, ולאחר מכן במשך רוב שעות היום יישבו שני האחים האדמו"רים מויז'ניץ יחד ויקבלו את קהל המנחמים.

האדמו"רים מויז'ניץ יושבים 'שבעה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר