ב'תולדות אהרון' מאיימים: ההדלקה המסורתית במירון תבוטל

בחסידות 'תולדות אהרון', מאיימים לבטל כליל את מעמד ההדלקה של האדמו"ר במוצאי ל"ג בעומר במירון. הסיבה - תקציב שהעבירה המדינה לטקסים המסורתיים. התקציב המדובר הוא בסך 2 מיליון שקלים שהושג על-ידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר האוצר יצחק כהן עבור כלל החסידויות המדליקות במירון

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ל"ג בעומר במירון (צילום: פלאש 90)

בחסידות 'תולדות אהרון', מאיימים לבטל כליל את מעמד ההדלקה המסורתי של האדמו"ר במוצאי ל"ג בעומר במירון, בשל תקציב שהעבירה המדינה עבור הכשרת שטח ההדלקה.

מדי שנה, מתקבצים אלפים לרחבה מאחורי ציון הרשב"י במירון, לשם מגיע האדמו"ר מתולדות אהרון, לטקס ההדלקה שחותם את חגיגות ל"ג בעומר ונמשך שעות ארוכות.

אלא שכעת מאיימים בחסידות שלא לקיים את טקס ההדלקה כמדי שנה. הסיבה: תקציב שהעבירה המדינה לכלל החסידויות המדליקות במירון, כאשר עבור חסידות תולדות אהרון הוקצב סכום עבור בימת האדמו"ר ועזרת הנשים.

התקציב המדובר הוא בסך 2 מיליון שקלים שהושג על-ידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר האוצר יצחק כהן עבור כלל החסידויות המדליקות במירון.

במודעה שפורסמה בבית-המדרש תולדות אהרון, תחת הכותרת "הודעה ומחאה", נכתב: "היות והגיע אלינו שמועות שונות בענין הכנות להדלקה שמתקיימים ביומא דהילולא רבא של התנא האלוקי רשב"י זי"ע, באתרא קדישא מירון, אשר שלטון הרשע ושליחיהם מנעצים טלפיהם במקום קדוש זה לבצע הפקעה ה"י".

"ועתה הקציבו תקציבים מכספי המדינה בסכומים אדירים לבנות ולהכין מקום הדלקה בכדי להשתלט על אתרא קדישא הדין", נכתב במודעה "ועל כל ארגוני ההדלקות והחלקות של הילדים החתנים, בכדי לנשל מאתנו ההדלקה על טהרת הקודש".

עוד נכתב במודעה: "ובעיקר נחרדנו לשמוע שהם מפרסמים שהם מוכנים לממן ומקציבים סכומים להדלקה שמקיימים על ידי קהילתנו באתרא קדישא מירון, והעסקנים משתדלים כבכל שנה להשתדל לשלם ולגייס תמיכות נדיבי עם את כל ההוצאות והכנת ההדלקה ולהתנזר מכל תמיכה זרה, אשר בכל השנים אנו עומדים במסירות נפש להתנזר מכל הנאות ותמיכות הציונים מכל סוג שהוא".

"על-כן אנו מוחים ומכריזים היה לא תהיה, נעמוד על ביטול הגזירה בעזרת-השם בכל תוקף ללא שום וויתור, ואנו מקוים ומצפים להצליח שיהיה הכל על טהרת הקודש בתכלית, ובאם חס ושלום לא נצליח לבטל הגזירה אנו מודיעים בזה שבצורה כזאת לא יתקיים מעמד ההדלקה באתרא קדישא מירון כבכל שנה". החתומים על המודעה, הנהלת הקהילה.

כעת, מקווים בחסידות כי ימצאו התורמים אשר ינדבו מאות אלפי שקלים עבור השיפוצים שנעשו, ובכך לאפשר את הדלקתו של האדמו"ר מתולדות אהרון כמדי שנה. במידה והתקציב לא יגוייס, יעדיפו בחסידות שהאדמו"ר לא ידליק ובעיקר שלא ליהנות מכספי המדינה, כפי שנהגו ב'העדה החרדית' לאיה משתייכת החסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר