גדולי ישראל מבקשים מהרב פינטו: תמשיך בהחזקת המוסדות

לפני מספר ימים, הודיע הרב דוד חנניה פינטו, ראש מוסדות "אורות חיים ומשה" כי החליט לסגור את כל מוסדותיו בעיר אשדוד. הבוקר, מתפרסם מכתבם של גדולי ישראל, בהם מרנן הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ, בו הם מבקשים ממנו שלא לעשות זאת. "אנו פונים בכל לשון של בקשה שימשיך בהחזקת המפעלים הגדולים ובזכות התורה יעזרהו הקב"ה", הם כותבים

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב דוד חנניה פינטו (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

לפני מספר ימים, הודיע הרב דוד חנניה פינטו, ראש מוסדות "אורות חיים ומשה", היישר ממקום מושבו בצרפת כי החליט לסגור את כל מוסדותיו בעיר אשדוד.

ההודעה על סגירת המוסדות הגיעה לאחר תחקיר שפורסם נגד הרב בעיתון "הארץ", בו נטען כי לפי דו"ח רשם העמותות, רשת העמותות שהקים הרב הפכו לצינור מתוחכם להעברת כספים ויוזמות נדל"ן.

הבוקר, מתפרסם בחינמון 'משפחה', מכתב עליו חתומים גדולי ישראל, ראשי ישיבות ורבנים, הקוראים לרב פינטו שלא לסגור את המוסדות ולהמשיך להחזיקם.

וכך כותבים הרבנים במכתבם:

"הן שמענו שכבוד הרב הצדיק, בנם של קדושים, מגדולי מזכי הרבים בדורינו, רבי דוד חנניה פינטו שליט"א, ממקורביו של מרן הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל, אשר ידיו רב לו בהעמדת מפעלים לתורה וחסד בארץ ישראל ובתפוצות, ובהם כוללים חשובים בעיר אשדוד אשר לומדים שם ציבור גדול של אברכים ת"ח בני עליה, והדבר משפיה על כל הסביבה.

"אנו פונים בכל לשון של בקשה שימשיך בהחזקת המפעלים הגדולים ובזכות התורה יעזרהו הקב"ה לזכות לרוב נחת מכל יוצאי חלציו, ולהמשיך ביתר שאת בהחזקת תורה מתוך בראיות איתנה ונהורא מעליא".

החתומים על המכתב: מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי ניסים קרליץ. וכן ראשי הישיבות הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי חיים וואלקין, הגאון רבי ברוך דב דיסקין, הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון רבי משה שלזינגר, הגאון רבי ראובן אלבז.

בנוסף, חתמו על המכתב ראשי הכוללים של 'אורות חיים ומשה', הרב ידידיה אסרף, הרב מרדכי אוחיון, הרב ניסים עטייה, הרב שמואל עזריאל, הרב אבנר רווח, וכן ראש ישיבת 'תורת דוד', הרב שלמה רביבו.

בקרב מאות חסידיו של הרב ומאות המשפחות שתחת חסות המוסדות מקווים כי פנייתם של גדולי ישראל אל הרב פינטו, תפעל את פעולתה ותמנע את סגירת המוסדות.

המכתב של גדולי ישראל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר