מחזקים ידי מחזיקי התורה

מחר באשדוד: כינוס מיוחד לחיזוק ידי הרב דוד פינטו

הודעתו של הגאון רבי דוד חנניה פינטו, ראש מוסדות "אורות חיים ומשה", כי החליט להפסיק את תמיכתו במוסדות התורה בארץ, ממשיכה לעורר סערה. לאחר המכתב של גדולי ישראל בו ביקשו מהרב להמשיך את החזקת התורה, יתקיים מחר כינוס חיזוק מיוחד בהשתתפות אדמו"רים ורבנים. כל הפרטים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב דוד חנניה פינטו (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

הודעתו של הגאון רבי דוד חנניה פינטו, ראש מוסדות "אורות חיים ומשה", לפני מספר ימים כי החליט לסגור את מוסדותיו ארץ ישראל ולהפסיק את תמיכתו במוסדות התורה, ממשיכה לעורר הדים רבים.

כזכור, ההודעה על סגירת המוסדות הגיעה לאחר תחקיר שפורסם נגד הרב בעיתון "הארץ", בו נטען כי לפי דו"ח רשם העמותות, רשת העמותות שהקים הרב הפכו לצינור מתוחכם להעברת כספים ויוזמות נדל"ן.

הודעתו של הרב דוד חנניה פינטו יוצרת בעיה גדולה אצל כוללים, ישיבות ומוסדות תורה שנהנו מתמיכתו הרבה של הרב, שהחזיק תורה במוסדות רבים מעבר למוסדות שהיו תחת עמותת "אורות חיים ומשה".

ב'קו החשיפות' דווח כי בעקבות הודעתו של הרב פינטו ובניסיון לשנות את הדברים, יתקיים מחר כינוס חיזוק מיוחד ברב דוד פינטו בו ישתתפו אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים.

הכינוס, יתקיים בבניין מוסדות "אורות חיים ומשה" ברחוב האדמו"ר מבעלזא ברובע ג' באשדוד, וצפויים להשתתף בו האדמו"ר מתולדות אהרון, האדמו"ר מדושינסקיא וראש ישיבת "אור החיים" הגאון רבי ראובן אלבז.

לפי הדיווח, נעשתה פנייה גם אל גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי טוביה יצחק וייס, וגם אל ראש ישיבת "כסא רחמים" הגאון רבי מאיר מאזוז, אך אלו טרם הבטיחו את השתתפותם בכינוס.

במהלך הכינוס המיוחד, יחזקו האדמו"רים והרבנים את ידיו של הרב פינטו מול מבקשי רעתו, שמוציאים דיבתו רעה בכלי התקשורת, בתקווה שבסיום הכינוס יודיע הרב פינטו כי ימשיך להחזיק תורה במוסדות השונים בארץ ישראל.

בשבוע שעבר, פורסם מכתב תמיכה מיוחד ברב פינטו, עליו חתמו גדולי תורה בראשות מרן הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ, בו נכתב כי "אנו פונים בכל לשון של בקשה שימשיך בהחזקת המפעלים הגדולים ובזכות התורה יעזרהו הקב"ה לזכות לרוב נחת מכל יוצאי חלציו, ולהמשיך ביתר שאת בהחזקת תורה מתוך בראיות איתנה ונהורא מעליא".

על המכתב חתמו גם ראשי הישיבות הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי חיים וואלקין, הגאון רבי ברוך דב דיסקין, הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון רבי משה שלזינגר, הגאון רבי ראובן אלבז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר