תומך מפתיע במימון הרפורמים: דובר תנועת ש"ס לשעבר

בעוד החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה לאשר העסקת רבנים רפורמים במימון המדינה, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", מעוררת סערה ציבורית, דווקא דובר תנועת ש"ס לשעבר, רועי לחמנוביץ', מוצא לנכון לתמוך בהחלטה בהתלהבות. "אני מברך על ההחלטה", הוא כותב הבוקר ב'ישראל היום', "אין לי אלא לקוות כי פסיקתו הפרקטית של הרב עובדיה יוסף תאפשר מהלך שכזה", הוא מוסיף

'רבנית' בכותל. ארכיון (צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה החליט לאשר העסקת רבנים רפורמים במימון המדינה, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", ועורר סערה ציבורית רחבה, אך דווקא דובר תנועת ש"ס לשעבר מוצא לנכון לתמוך בהחלטה בהתלהבות, לצד הרפורמים שחוגגים את ההחלטה.

רועי לחמנוביץ', שכיהן במשך מספר שנים כדוברה של תנועת ש"ס, וכיום מרצה בבית הספר לתקשורת במכללת ספיר, מפרסם הבוקר מאמר תמיכה נלהב בהחלטת וינשטיין ובעד תקצוב הרבנים הרפורמים ואף קורא שלא להילחם בה ולאמץ את ההחלטה.

"אני מברך על ההחלטה כי זו תהיה הזדמנות לעולם האורתודוקסי להוכיח מה זו קהילה שפועלת בשטח", כותב לחמנוביץ', "לעומת קהילות הפועלות היטב דרך משרדי יחסי ציבור, עתירות לבג"ץ וארגונים חוץ-פרלמנטריים".

לחמנוביץ' טוען במאמרו כי "מי שהופתע מקביעת היועמ"ש כי המדינה תממן רבנים רפורמים וקונסרבטיבים כנראה הגיע לביקור לאחר היעדרות ארוכה". לטענתו, המערכת המשפטית פועלת באופן עקבי להפריד את היסודות האורתודוקסיים.

"נכון יהיה לממסד האורתודוקסי (הדתי-ציוני והחרדי) לחבק את החלטת היועץ ולא להילחם בה", כותב לחמנוביץ', ומסביר כי מהטעם הפרקטי שלחימה בהחלטה לא יעזור, מאחר ו"הכרסום האנטי-אורתודוכסי הוא בבחינת מלחמת קודש בעבור שופטים מורמים מעם".

"תחרות מאז ומעולם הוציאה מן המתחרים את המירב והמיטב. יש לצדד בה - גם אם הדבר יצריך מעט ארגון מחדש של המחנה - וודאי כאשר היא בלתי נמנעת", כותב דובר תנועת ש"ס לשעבר.

בפנייתו לשר הדתות מרגי, קורא לו לחמנוביץ' שלא לאיים בהתפטרות. "תתעקש לתקצב את כל הקהילות הללו דרך משרדך, ולא דרך משרד התרבות והספורט. היה סמוך ובטוח שהתקציבים יזרמו בקלות רבה יותר מאשר המאבקים שאתה מנהל היום על תקציבו הדל של משרדך".

"מה שנראה כמהלומה יתגלה כנקודת מפנה בעבור האורתודוקסיה", כותב לחמנוביץ' לסיום, ומוסיף: "אין לי אלא לקוות כי פסיקתו הפרקטית של הרב עובדיה יוסף תאפשר מהלך שכזה".

במאמר נגדי שמפרסם שר הדתות יעקב מרגי ב'ישראל היום', הוא תוקף את ההחלטה וכותב כי המטרה של הרפורמים היא לקעקע ולכרסם במעמדה של הרבנות הראשית. "הם רוצים לקבוע יתד בממסד הרבני ולהגיע למצב של חורבן קהילות יהודיות, בדיוק כמו שקורה בגולה. הציבור החילוני יודע היטב מי הוא רב ומי לא. רופא שהוא אינו באמת רופא לא יכהן כרופא, וטייס שהוא אינו טייס לא יטיס מטוסים. כך גם רב שהוא אינו רב לא יכהן כרב".

השר מרגי מוסיף וטוען כי שמחתם מוקדמת מאחר והיועץ המשפטי לא הכיר בהם אלא רק "הודיע שבעקבות שאלת השופט הם יוכרו כעמותות שאפשר לתקצב. לא מדובר במשהו דתי, והראיה היא שהתקציב יועבר ממשרד התרבות ולא משירותי הדת".

"מי שחפץ בשימור הזהות היהודית של עם ישראל ומדינת ישראל צריך להילחם בתופעות משונות כאלה, שהוכיחו עצמן כאסון שהומט על הקהילות בחו"ל, וכל שכן במדינת ישראל. בכל שנה מאבד העם היהודי מאות יהודים בהתבוללות, וזה מה שהם רוצים שיהיה פה - חיסול של הקהילות היהודיות. אין ספק שזו המטרה שלהם, וכל מי שמודאג מכך צריך לעצור את זה", כותב השר מרגי לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר