היום בקרית אונו: הלווית גווילי ספרי התורה שנשרפו

בשבת האחרונה, פרצה שריפה קשה בבית הכנסת "עץ חיים" בקרית אונו, בה נשרף כליל בית הכנסת יחד עם שבעה ספרי תורה וספר הפטרה. היום, בשעה 12:00 יתקים במקום יום שכולו תורה, בשעה 16:00 תיערך ברחבת בית הכנסת עצרת תפילה והתעוררות ובשעה 18:45 יחל מסע לוויה המוני לגווילי ספרי התורה מבית הכנסת לבית העלמין ירקון שם ייטמנו בכדי חרס מיוחדים

ישראל כהן | כיכר השבת |
גווילי ספרי התורה (צילום: משה גולדשטיין)

שאלי שרופה באש: ימים ספורים לאחר השריפה שפרצה בשבת האחרונה בקרית אונו וכילתה את בית הכנסת "עץ חיים" ושרפה שבעה ספרי תורה, תתקיים הערב (חמישי) הלוויתם של גווילי ספרי התורה.

בשעות האחרונות נערכים גבאי בית הכנסת לקליטת התושבים הרבים שיגיעו לחלוק כבוד לספרי התורה.

רבים ממתפללי בית הכנסת וכן תושביה של העיר קיבלו על עצמם, בהוראת רבה של קריית אונו הרב רצון ערוסי, יום תענית, צום ותפילה בשל האירוע הקשה שהחריד את לב כולם.

בשעה 12:00 ייערך בבית הכנסת הסמוך, יום שכולו תורה בו יישאו דרשות ונאומים חשובי הרבנים, ובשעה 16:00 אחר הצהריים תיערך ברחבת בית הכנסת עצרת תפילה והתעוררות בהשתתפות גדולי ישראל, רבנים ואישי ציבור שיעוררו את הקהל לשוב בתשובה שלימה בעקבות האסון הקשה.

בשעה 18:45 ייצא מסע הלוויה ההמוני מרחבת בית הכנסת אל עבר בית העלמין ירקון, המתפללים ישאו את הגווילים השרופים בתוך כדי חרס המיועדים לקבורה.

כזכור, בשבת האחרונה פרצה אש בהיכל בית הכנסת 'עץ חיים' בקריית אונו, כשבתוך דקות הוא עלה באש על כל תכולתו כשכל ספרי הקודש ובהם שבעה ספרי תורה וספר הפטרה הכתוב על קלף, נאכלים ע"י להבות האש. ביום שני בבוקר, הגיעו מתנדבי זק"א תל אביב אל בית הכנסת, למלאכת איסוף גווילי ספרי התורה.

הרב מרדכי רוזנבלט, חתנו של גבאי בית הכנסת, מספר ל"כיכר השבת": "בשבת האחרונה בסביבות השעה 6 בערב, זמן תפילת מנחה, הרחנו ריח של שריפה, רצנו לכיוון וראינו עשן סמיך ושחור, והבנו כי פרצה שריפה במתחם בתי הכנסיות".

"כשהתקרבנו עוד יותר, התגלה לעינינו מחזה מחריד כשכל בית הכנסת עולה באש עם שבעת ספרי התורה שבתוכו", מספר הרב רוזנבלט. "רצינו לנסות להיכנס ולהציל משהו אך הכבאים אמרו שמדובר בסכנת חיים ואין לעשות זאת".

לדברי הרב רוזנבלט, "חמי שהינו הגבאי במשך למעלה מארבעים שנה עמד בצד ומירר בבכי, כל חייו הוא אסף שקל לשקל בכדי לבנות את המקום, כדי לפאר ולרומם את הקדוש ברוך הוא וברגע אחד האש כילתה הכל".

"אני קורא לציבור להגיע הערב ולחלוק כבוד אחרון לספרי התורה ולקבל על עצמינו להתחזק בעניינים הטעונים תיקון ושיפור", מוסיף הרב רוזנבלט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר