11 חודשים בלי הבבא אלעזר: חוזרים לערב הרצח

11 חודשים להרצחו של הבבא אלעזר זצוק"ל: המונים, עם אחיו האדמו"רים עלו לקברו. הערב תתקיים עצרת זכרון מיוחדת בסמוך לבית מדרשו בעיר באר שבע. הרב לוי מורחי וחברו שהיו עדים לרצח, ראו את דהן בזווית העין מגיש לרב את הפתק ושחזרו ל'כיכר השבת'. "הרב עיין בפתק שלו והוא ניסה להתקרב אל הרב, אבל השמש של הרב הרחיק אותו כל פעם"

ישי כהן | כיכר השבת |
מעריץ עם תמונת הבבא אלעזר זצ"ל (צילום: פלאש 90)

היום מלאו 11 חודשים להרצחו של הבבא רבי אלעזר אבוחצירא זצוק"ל. במלאות 11 חודשים, עלו מאות למקום מנוחתו בהר הזיתים בירושלים.

בין המשתתפים: אחיו האדמו"רים רבי דוד ורבי רפאל אבוחצירא. הערב תתקיים עצרת זכרון מיוחדת בסמוך לבית מדרשו בעיר באר שבע.

לפני 11 חודשים, רצח אדם אכזר את הבבא אלעזר, בעת שקיבל קהל במעונו שבבאר-שבע.

אשר דהן, המואשם ברצח, נכנס בשעת לילה מאוחרת לחדרו של הרב בשעת קבלת הקהל בכדי להתברך, ודקר בסכין את הרב בליבו.

הרב לוי מורחי וחברו שהיו עדים לרצח, ראו את דהן בזווית העין מגיש לרב את הפתק ושחזרו ל'כיכר השבת'. "הרב עיין בפתק שלו והוא ניסה להתקרב אל הרב, אבל השמש של הרב הרחיק אותו כל פעם".

הרב מורחי טוען שהבחין במשהו לא רגיל, אבל לא חשב לרגע שיש פה משהו חריג. "אתה רואה אדם לבוש בכובע וחליפה, אז אתה לא חושד", הוא הסביר. "ברגע שהסתודדתי עם חברי כדי להתייעץ מה לומר לרב, נעץ דהן את הסכין בגופו הקדוש של הרב. פתאום ראינו את הרב קופץ וצועק 'אי!'. השמש צעק שהוא דקר את הרב וחבר שלי קפץ עליו ותפס אותו".

הרב מורחי שאינו רגיל במראות קשים, הבחין בסכין שותתת מדמו הקדוש של רבי אלעזר והרגיש כי עולמו חרב עליו. "צעקו שם 'חובש, חובש', אבל לא יכולתי להסתכל יותר. זה היה ממש קשה בשבילי אז יצאתי".

כונני ההצלה שהגיעו למקום העניקו לרב טיפול ראשוני. 'הרב נשם באותם רגעים", הוא מעיד. שלוש דקות מאוחר יותר הגיעו גם כוחות המשטרה. "ההמון שם התנפל עליו והיכה אותו עד שהמשטרה שלפה אותו משם", סיפר הרב מורחי שעוכב לתשאול עד לשעה 2 וחצי לפנות בוקר.

yc@kikar.net

צילומים: פלאש 90 (צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר