סערה

תלמידי הרב עמאר מגיבים לרב זרקי: "עוקר התורה כקורח"

בעלון 'אור המעיין' המזוהה עם תלמידיו של הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר, התייחסו השבת למתקפות שעובר לאחרונה הרב עמאר מצד 'רב הסלבס' הרב אבי זרקי. לצד מודעת מחאה שלפי העלון נכתבה לאחר בקשות מגדולי ישראל. נכתב טור השקפה חריף ביותר המכוון ברמזים עבים ביותר כנגד הרב זרקי (חדשות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב שלמה עמאר לצד הרב אבי זרקי (מאיר אלפסי, טוויטר)

לאחר זמן ארוך בו נרשמה התעלמות מצידם של תלמידי הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר, מהמתקפות שנמתחות נגדו על ידי רב ה'סלב' הרב אבי זרקי, כעת מגיעה תגובה חריפה במיוחד.

בעלון השבת 'אור המעיין' המזוהה עם תלמידי הרב עמאר, התייחסו השבת לראשונה למתקפות שעובר הרב עמאר מצד הרב זרקי. לצד מודעת מחאה שלפי העלון נכתבה לאחר בקשות מגדולי ישראל. נכתב טור השקפה חריף ביותר המכוון ברמזים עבים ביותר כנגד הרב זרקי.

"בדורנו ישנם כל מיני המתיימרים להיקרא רבנים, אשר ממקומות כמו צפונה של העיר תל אביב יקראו להם רבנים" נכתב בעלון, "אשר כל רבנותם מתחילה נגמרת ומסתכמת במסירת הרצאות מעורבות לנשים וגברים, פרוצים עם יראים, טיפשים עם הוללים, ללמדם 'חבלה' מעשית, ולמסור בכך את רזי התורה לחיצונים בר מינן. אשר יבואו בחוצפה גאווה ובוז, לדבר כנגד מורנו ורבינו הראשון לציון שליט"א. כמעתיקים הסוררים מקורח בשעתו. שהלך בראש מורם, כנגד משה רבניו אך סופו ידוע שבלעה אותו האדמה".

"מגואל בלשון הרע"

עוד ממשיכים הכותבים, ועורכים השוואה בין פרשת השבוע 'קרח' למתח בין הרבנים ואומרים: "פעמים שכמה ימים או חודשים ספורים, ישמעו דבריהם הנלוזים של אותם חצופים ובזויים שכמותם, אשר באים ומדברים סרה כנגד שלוחו של מרן שליטא ברבנות הראשית, ולבסוף יבלע קולם באדמה, עד אשר לא יזכרו לעולם".

לאחר מכן רומזים כותבי המאמר ברמזים עבים שהמאמר מכוון כלפי הרב אבי זרקי ונוכחותו בטוויטר: "גם שמועה הגיעה לאזנינו, כי לא מלבד שהולכים חוצץ, כנגד אחד מגדולי הדור, אלא אף מכפישים את שמו ומחללים שם שמיים בקרב עם ישראל, אשר רחוקים הם מטיפת יהדות, ובדיבורם מראים הם כביכול מה שווה הדת היפה שלנו. כאילו שווה היא את פיהם המגואל בדברי לשון הרע, והוצאת שם רע יום אחר יום כנגד מי שגדול".

"וגם שישלחו להם מדוע ידברו כנגד הרב הראשי לישראל, יענו כי עשה להם דבר אשר חייבים הם לספר ולגלות ברבים".

עוד נכתב: "ואם יקראו עוד לעצמם רבנים, היאך יוציאו דיבתו רעה קודם שדנו על כך בבית דין כיאה וכנאה לרבנים אמיתיים?".

"ובאמת" מבאירים תלמידי הרב הראשי, "לא החשבנו אותם ח"ו אפילו לרגע קט שהם רבנים דורשי ה' וחושבי שמו ח"ו, אלא ההיפך השולט בם ובשכמותם, בהיות ששמו להם למטרה להיות כקורח ועדתו ולחרף ולגדף את שלוחו של מרן שליט"א ואחר כך, עוד יאמרו משמו של מרן, כל מיני דברים המשרתים את מטרותיהם הנלוזות.

הטור החריף מסתיים במילים: "הלוואי ויעשו תשובה ויכפר להם".

מודעת מחאה בשם גדולי ישראל

לצד הטור החריף פירסמו עורכי העלון מודעה תחת הכותרת "מחאת התורה" העורכים ציינו כי כמה מגדולי ישראל פנו אליהם וביקשו לפרסם את המודעה.

"בשם כל היהדות החרדית הנאמנה, הננו בזאת להביע את מחאתנו וסלידתנו העמוקה מאותו רשע מרושע עוקר התורה כקורח ועדתו אשר דיבר סרה כנגד אדוננו מורנו שר התורה הראשל"צ הגאון הגדול הרב שלמה משה עמאר שליט"א. ופער פיו כפי אתונו של בלעם בדיבורים מרושעים ופרוצים חסרי כל שחר ובסיס, בשער בת רבים אצל התקשורת החילונית, אוי לנו שכך עלתה בימינו. על אלו הנערים, כי פני זקנים ילבינו, ופני הדור כפני בכלב".

על המודעה חתומים: "היהדות החרדית" ו-"שומרי התורה והמצוות".

נזכיר, כי עד היום, העדיפו מקורבי הרב הראשי שלא להתייחס באפון ישיר לדברי הרב זרקי. ואמרו בעבר ל'מעריב': "בימים אלו שגזרות קשות באות על עם ישראל, ראוי להרבות באהבה ושלום, ובפרט לאלו הנושאים במשרות רבניות האמורים לשמש דוגמא אישית ולהורות דרך, ובטח שלא להוזיל את תפקידם ולהרבות מחלוקות בעם ישראל.

כעת, המחאה שמובאת בעלון השבת "אור המעיין" שמזוהה יותר מכל עם תלמידי הרב עמאר, ומופץ לטענת מחבריו כמעל ממאה אלף עותקים, חלקם בשפות שונות, מוכיח כי ככל הנראה, מישהו בסביבת הרב עמאר החליט להפסיק את השתיקה על מול מתקפות הרב זרקי.

כזכור, לפני כחודש, פתח הרב זרקי במתקפה כנגד הרב עמאר. זרקי צייץ בחשבון הטוויטר שפתח אז: "רב ראשי בכיר מאד 'הזמין את הראש שלי' הוא לא לקח בחשבון שבתוך החדר שלו בעת התכנון ישבו אנשים שלי.. שיא הצביעות, כשאנחנו מתראים הוא מחבק אותי. את אותו רב מעניין, למה בית הכנסת שלי מלא כל הזמן..למה בשיעורים שלי יש הרבה אנשים.. כמה אנשים באים אלי.. כמה חופות בחודש אני עורך..כמה בריתות". לאחר מכן המשיך זרקי ותקף את הרב הראשי בהתבטאויות קשות ביותר. אנו ב'כיכר השבת' נמנענו מלהביא את ההתבטאויות מחמת חומרתם.

בשיחה שערכנו עם אחד מעורכי העלון, אישר הלה כי המתקפה אכן מכוונת כנגד הרב זרקי, אך סירב לספר מיהם אותם גדולי ישראל שביקשו לפרסם את מודעת המחאה.

הרב אבי זרקי, נגדו כוונו המאמרים החריפים מסר ל'כיכר השבת': "בניגוד לרב עמאר שמסתתר ושולח את עושי דברו בתקשורת המגוייסת, אני מתייצב ללא חשש ומורא ואומר את מה שאני מאמין בו. למרות המודעה מטעם, אני מדגיש כי אני עומד מאחורי כל מילה שאמרתי. ובע"ה בקרוב ייחשפו דברים נוספים. שום עסקן או מקורב אנונימי לא יפחידו אותי"

לפניות לכתב: p@kikar.net

המודעה שפורסמה לצד הטור החריף. (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר