היום יוגש החוק לגיוס החרדים; ביום א' יובא לאישור הממשלה

הצוות לניסוח החוק החדש לשוויון בנטל צפוי לסיים היום את עבודתו, ובשעות אחר-הצהריים ימסרו השר משה בוגי יעלון וח"כ יוחנן פסלנר את נוסח החוק החדש. בין השניים ישנם עדיין חילוקי דעות בנושא גיל הגיוס והטלת הסקנציות למסרבים להתגייס, במידה ולא יצליחו להגיע לעמק השווה, ההכרעה תיפול לידיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר שאול מופז

חזקי שטרן | כיכר השבת |
יעלון ופלסנר, השבוע (צילום: פלאש 90)

הצוות לניסוח החוק החדש לשוויון בנטל צפוי לסיים היום (רביעי) את עבודתו, ובשעות אחר-הצהריים ימסרו השר משה בוגי יעלון וח"כ יוחנן פסלנר את נוסח החוק החדש. ביום ראשון הוא ובא לאישור הממשלה.

במהלך היום ישובו יעלון ופלסנר להיפגש בכדי לפתור את חילוקי הדעות ולצמצם את הפערים שעדיין קיימים בין הצדדים, בהם גיל הגיוס ונושא הסנקציות.

ב'ישראל היום' דווח הבוקר כי צוותים משותפים למשרדי הממשלה עסקו אתמול באינטנסיביות רבה בהכנת הצעת המחליטים, שמשתרעת על-פני כ-30 עמודים,וכוללת את כל הצעדים שיידרשו ליישום החוק והמטלות שיוטלו על משרדי הממשלה השונים.

עוד דווח כי יעלון ופלסנר סיכמו ביניהם שחילוקי הדעות שיישארו בין השניים יובאו להכרעת ראש הממשלה בנימין נתניהו והמשנה שלו שאול מופז.

המטרה היא לפתור עוד היום את כל חילוקי הדעות כדי להביא את החוק ביום ראשון לאישור הממשלה, כאשר כבר ביום שני הוא יעלה להצבעה בקריאה ראשונה, ומיד לאחריה יעבור לוועדה מיוחדת שתגבש את הנוסח הסופי לקראת הקריאה השנייה והשלישית שתתקיים לפני ה-26 ביולי בו יוצאת הכנסת לפגרת הקיץ.

בהצעת החוק החדש לגיוס החרדים צפויים לתמוך המפלגות הליכוד, קדימה, העצמאות והבית היהודי. ישראל ביתנו תתנגד לחוק במידה ולא יקרא לגיוס לכולם מגיל 18.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר