ארה"ב: 30 חודשי מאסר לרב רוזנבאום שסחר באיברים

הרב לוי יצחק רוזנבאום נשלח על-ידי בית המשפט בניו ג'רזי ל-30 חודשי מאסר בגין סחר באיברים. הרב רוזנבאום, בן 61 יליד הארץ ותושב ברוקלין הודה בשלושה מקרים של תיווך ומכירת כליות של ישראלים לחולים בארצות-הברית, תמורת כ-150 אלף דולר. בגזר הדין קבעה השופטת כי "מאסר הוא עונש הולם עבור רוזנבאום, שניצל באופן לא חוקי את מצוקתם של אחרים"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

גזר דין בפרשה שהסעירה את יהדות ארצות-הברית לפני כמעט שלוש שנים; הרב לוי יצחק רוזנבאום נשלח אמש (רביעי) על-ידי בית המשפט בניו ג'רזי ל-30 חודשי מאסר בגין סחר באיברים.

הרב רוזנבאום, בן 61 יליד הארץ ותושב ברוקלין הודה בשלושה מקרים של תיווך ומכירת כליות של ישראלים לחולים בארצות-הברית ובמקרה נוסף של קשירת קשר לביצוע עסקה נוספת.

את הודאתו מסר רוזנבאום בתחילת השנה, וכחלק מההודאה הסכים להחזיר 420 אלף דולר אותם הרוויח בעסקי התיווך של הסחר באיברים.

לפי הודאתו, הוא תיווך בין ישראלים שהיו במצב כלכלי קשה וניאותו למכור את אחת מכליותיהם לבין חולים אמריקנים שניאותו לשלם סכום גבוה שנע בין 120 ל-150 אלף דולר.

רוזנבאום נעצר במסגרת גל מעצרים גדול, ביולי 2009, שהיכה את הקהילה היהודית-סורית בניו ג'רזי בהלם מוחלט, במהלכו נעצרו למעלה מ-40 רבנים ובכירים בקהילה, שנחשדו בסחר באיברים, הלבנת הון ועוד, וזאת במסגרת מסע הלשנה של סולומון דואק, שעשה זאת כדי להקל את עונשו בפרשת הונאה חמורה. דואק הפגיש את רוזנבאום עם סוכן סמוי שכביכול חיפש כליה לדודו ובכך הביא להפללתו.

במהלך הדיונים בבית המשפט התקבלו עדויות של אנשים על-כך שרוזנבאום סייע בהצלחת חייהם בהשגת תרומות איברים.

בגזר הדין קבעה השופטת כי "מאסר הוא עונש הולם עבור רוזנבאום, שניצל באופן לא חוקי את מצוקתם של אחרים. אף שרוזנבאום הציג עצמו כשדכן נאצל, הרווחים מהעסקה הפלילית הלכו ישירות לכיסו".

בסופו של דבר גזרה עליו השופטת 30 חודשי מאסר אותם יחל לרצות בחודש אוקטובר לאחר חג הסוכות, לאחר שחרורו יוחלט האם לגרשו לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר