חיים על מאדים: מה חושבים גדולי ישראל?

ערב נחיתת האדם על הירח, נשאל הרב המקובל מרדכי שרעבי האם ייתכנו חיים בחלל החיצון. מה חשבו רבני ישראל על החיים שבכוכב אחר? פרויקט מיוחד (כיכר)

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
(צילום: נאס"א)

האם המסע של "קיוריוסיטי" מיותר? רכב החלל של נאס"א, המכונה "קיוריוסיטי" (סקרנות, באנגלית), ערך מסע ארוך ומפתל, בן שמונה חודשים ו-560 מליון קילומטרים, במטרה לבדוק האם ייתכנו יצורים חיים על פני כוכב הלכת "מאדים". האם אנו, כיהודים מאמינים, יודעים מראש מה תהיה התוצאה? תשובה ברורה אין לנו, אך רמזים לקיומם של חיים מחוץ לכדור הארץ מופיעים בתורה.

"אורו מרוז, ארור יושביה": רמזים בתנ"ך ובתלמוד לקיומם של חיים

בספר שופטים פרק ה' פסוק כג', דבורה הנביאה שרה ומודה לאלוקים על נצחון ברק על סיסרא. בשירתה היא אומרת "אורו מרוז אמר מלאך ה'; ארו ארור יושביה". במסכת מועד קטן נותנת הגמרא שני הסברים לפסוק זה, אחד מהם מפרש שמרוז הוא כוכב וכי הפסוק מאשים את כוכב מרוז ואת יושביו.

בהסתמך על דעה זו בגמרא, כותב הרבי מליובאוויטש באגרותיו כי ישנם חיים על פני המאדים, אך ודאי שאינם יצורים תבוניים כמו בני האדם, כיון שלו הייתה להם תבונה הם היו נדרשים לקבל גם את התורה, שתדריך אותם על פי אילו עקרונות הם אמורים להכריע בבחירותיהם.

ערב נחיתת האדם על הירח, נשאל הרב המקובל מרדכי שרעבי האם ייתכנו חיים בחלל החיצון והשיב שלא. את דעתו הוכיח מאיזכור מספר הזוהר (בתרגום לעברית): "בראת שמים וארץ, והוצאת מהם שמש וירח וכוכבים ומזלות. ובארץ יש אילנות ודשאים... וחיות ועופות ודגים ובני אדם". מכאן שהללו קיימים רק בארץ ולא במקומות אחרים.

·הרבי מליובאוויטש לחוקר נאס"א: "חפש חיים על המאדים!"

ד"ר ולוול גרין, ביולוג שגויס על ידי סוכנות נאס"א לפרויקט חיפוש חיים על המאדים, פנה אל הרבי מליובאוויטש בשאלה האם עליו לקבל את ההצעה.

בתשובתו כתב לו הרבי: "ד"ר גרין, חפש חיים על המאדים! ואם לא תמצא אותם שם, חפש אחריהם במקום אחר ביקום. כיוון שעבורך, לשבת כאן ולומר שאין חיים מחוץ לכדור הארץ, פירושו להגביל את הבורא, ואיש מן הברואים לא יכול לעשות זאת"!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר