לבני שבה להסית ולהשתלח: "מדינת ישראל נמכרה לחרדים"

ציפי לבני, לשעבר יו"ר 'קדימה', זכורה לרע כמי שהמשנה הסדורה היחידה בה החזיקה הייתה בזריעת איבה ושנאה כלפי הציבור החרדי בישראל. כעת, לאחר מספר חודשי היעלמות היא שבה לזירה המוכרת לה כל-כך ותוקפת את החרדים. "המדינה נמכרת לחרדים", אמרה בראיון ל-CNN. "החרדים מהווים חלק קטן מהחברה הישראלית, אבל יש להם יותר כוח ממה שמגיע להם", טענה ציפי

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ציפי לבני (צילום: פלאש 90)

ציפי לבני, לשעבר יו"ר 'קדימה', זכורה לרע כמי שהמשנה הסדורה היחידה בה החזיקה הייתה בזריעת איבה ושנאה כלפי הציבור החרדי בישראל.

לאחר היעלמות מבורכת של מספר חודשים מהזירה הפוליטית מאז ההפסד הצורב לפוליטיקאי נכשל לא פחות ממנה, שאול מופז, היא נראית כמי שעושה צעדים ראשונים בחזרה לעיסוק בפוליטיקה.

בימים האחרונים קיימה לבני מספר פגישות בארצות הברית והעניקה ראיונות לכלי תקשורת אמריקאים, בהם בין היתר לכרסיטיאן אמנפור מ-CNN.

בראיון ל-CNN תקפה לבני את הליכוד ואמרה כי מדינת ישראל "נמכרה לחרדים", ברגע בו שכחה כי במשא-ומתן הקואליציוני הציעה כספים לחרדים בסכומים העולים על אלו שקיבלו הסיעות החרדיות מהליכוד.

"מבחינה פוליטית המדינה נמכרת לחרדים", ותקפה את המונופול של המפלגות החרדיות על הדת היהודית. "החרדים מהווים חלק קטן מהחברה הישראלית, הם חלק מההיסטוריה והמסורת שלנו, אבל יש להם יותר כוח ממה שמגיע להם", טענה ציפי.

לדבריה, "הליכוד ומפלגות אחרות נותנות להם מונופול על היהדות במדינת ישראל. נתניהו אמר בעצמו שמבחינה פוליטית החרדים הם השותפים הטבעיים שלו".

באשר לסוגיית גיוס החרדים והשוויון בנטל, אמרה לבני כי "כל אזרח ישראלי צריך לתרום למדינה. לרוע המזל, ובגלל מניעים פוליטיים, נותנים להם מונופול, וזה צריך להשתנות. כדי לשנות מציאות צריך רצון של ראש ממשלה. לרוע המזל הוכח שנתניהו אינו רוצה לשנות ועל זה תהיה מערכת הבחירות הבאה".

"יש רוב בישראל שמאמין שישראל היא מולדת העם היהודי, אבל מדינה עם שוויון זכויות לכל אזרחיה. זוהי מדינה יהודית לאומית, לא יהודית דתית", הוסיפה לבני.

כזכור, לפי הדיווחים והערכות במסדרונות הפוליטיים, מאז פרישת לבני מקדימה, נעשו ניסיונות לפלג קבוצת ח"כים מקדימה כדי להקים סיעה נפרדת שתרוץ בבחירות הבאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות