הסוד נחשף: שמואל רוהר תרם לחב"ד מאה מיליון דולר

הנגיד ר' שמואל (סמי) רוהר ע"ה שהלך לעולמו בתחילת השבוע, תרם למפעל השליחות של חב"ד למעלה ממאה מיליון דולר, כך חשף אמש (שלישי) הרב משה קוטלרסקי, יו"ר מערך פעילות שלוחי חב"ד בעולם, במהלך נאום שנשא במעמד ה"ירחי כלה" השנתי בכפר-חב"ד. צפו בוידאו (חדשות, חרדים)

הנגיד ר' שמואל (סמי) רוהר ע"ה שהלך לעולמו בתחילת השבוע, תרם למפעל השליחות של חב"ד למעלה ממאה מיליון דולר, כך חשף אמש (שלישי) הרב משה קוטלרסקי, יו"ר מערך פעילות שלוחי חב"ד בעולם, במהלך נאום שנשא במעמד ה"ירחי כלה" השנתי בכפר-חב"ד.

"לא היה לו חשבונות", ספד לו הרב קוטלרסקי, "הייתי יושב איתו ומספר לו על שליח שצריך מניין, או על מקום שצריך שליח. הוא היה משיב 'עשו ועשו'".

במהלך נאומו, סיפר הרב קוטלרסקי כי היה אצל רוהר ביום רביעי שעבר, ימים ספורים לפני שהלך לעולמו. "הייתי אצלו בבית-הרפואה. דיברנו קצת ואני נזכרתי ב'משקה' שהוא תמיד היה מביא לי כשהייתי מגיע לביתו, עוד נשלים את זה... ביום חמישי הוא הספיק כבר לחזור לביתו וביום ראשון בלילה הוא נפטר באופן ממש פתאומי".

הרב קוטלרסקי סיפר כי רוהר זכה להיות האיש היחיד שהרבי נתן לו 'זכות חתימה' בחשבונות הבנק של המוסדות המרכזיים. "הוא היא היחיד שהרבי נתן לו את הדבר הזה", סיפר הרב קוטלרסקי בהתפעלות.

בין הרב קוטלרסקי לרוהר שררה ידידות רבת-שנים. "הוא לפעמים היה משאיר לי הודעה בשתיים בלילה, אחרי שקרא את הד"וחות מפעילות השלוחים, אותם היה מקבל באופן קבוע", סיפר.

למרות הקשר האיתן שלו לחב"ד, סירב רוהר בתחילה לפגוש את הרבי. "הוא הרגיש לא מוכן ותמיד שאל 'מה הרבי צריך לראות אותי'... פעם אחת דיברתי איתו על העניין ועל ההכנה הדרושה לכך, והוא עשה הכנה. במשך שנה תמימה, מסר שיעור בחומש. לשיעור, שהיה מתקיים מידי יום שלישי, היו מגיעים בערך מאה איש. לאחר שנה, הוא אמר לי 'עכשיו אני יכול להגיע לרבי, יש לי עם מה'".

והרב קוטלרסקי סיים: "יש ממי ללמוד, זה היה ר' שמואל רוהר. חבל על דאבדין, אבידה גדולה לעולם כולו ובפרט לשלוחים ולמוסדות של הרבי".

צפו בוידאו באדיבות אתר חב"ד COL.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות