תקדים: ראב"ד העדה החרדית תוקף בחריפות את 'אתרא קדישא'

ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך תוקף בחריפות את ארגון "אתרא קדישא", שמארגן הפגנות סתמיות ומיותרות נגד חילולי קברים כביכול, ואף רומז כי אנשי הארגון שיקרו את מרן הגר"ש וואזנר וגרמו להוצאת נפטרים יהודים ממנוחתם. המכתב המלא (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך תוקף בחריפות את ארגון "אתרא קדישא", שמארגן הפגנות מיותרות על חילולי קברים, במודעה המתפרסמת הבוקר (ראשון) ביומונים החרדים.

בתחילת המודעה, מצטרף הרב שטרנבוך למכתבם - משבוע שעבר, של מרן הרב חיים קנייבסקי ומרן רבי ניסים קרליץ שהעניקו הכשר לחברת הבנייה "קרסו" בבאר-שבע שאינם חופרים בקברים ועושים את עבודתם בפיקוח גדולי ישראל.

בהמשך המכתב, כותב הרב שטרנבוך נגד ההפגנות של אתרא קדישא במקום: "ואין שום מקום למחאות, מאחר שהכל נעשה בהשגחה, והכל בפיקוח רבנים".

בהמשך המכתב "עוקץ" ראב"ד 'העדה החרדית' את ראשי הארגון שטענו בחודשים האחרונים כי אינם מפגינים באתר החפירות ביישוב נשר, מאחר שהמקום נמצא בפיקוח רבנים באישורו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר, ואף רומז כי אנשי אתרא קדישא שיקרו לרב וואזנר.

"ובעניין החיפורת ב'נשר' שעוסקים כל הזמן כאילו בהכשר הגאון רבי שמואל וואזנר שליט"א, הדבר שקר גמור ולא מתיר היום כלל, והרבה נפטרים יהודים הוציאו ממנוחתם, ועוד יפורסם בזה דברים בס"ד".

מדובר במכתב ראשון מסוגו של ראש בתי-הדין של אחר מראשי 'העדה החרדית' שיוצא חוצץ כנגד הארגון שקיבל עד היום גיבוי מרבני 'העדה החרדית', ועדיין מקבל גיבוי מהגאב"ד הגרי"ט וייס.

לדברי אהרל'ה יקטר, מנהל 'האגודה למניעת חילולי קברים', כעת הוכח כי כל ההפגנות שנערכו בתקופה האחרונה בבאר-שבע היו בניגוד לדעת כל גדולי ישראל ואילו ההכשר שניתן לחפירות בנשר היה בניגוד לדעת הראב"ד שהוטעה בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר