שנתיים לרצח הבבא אלעזר: צפו בתיעוד וידאו נדיר

תלמידיו ומוקירי זכרו של רבי אלעזר אבוחצירא, מקיימים החל מהלילה עצרות לזכרו, וזאת במלאות שנתיים להירצחו • צפו בתיעוד נדיר מאירוסיו של הבבא אלעזר זצ"ל (חרדים, וידאו)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אירוסי הבבא אלעזר זצ"ל (צילום: מתוך הוידאו)

הלילה, כ"ז בתמוז, לפני כשנתיים, קיבל העם היהודי באבל את הבשורה על רציחתו של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל. הרצח המזעזע התבצע בשעת לילה מאוחרת, כאשר אשר דהן, תושב העיר אלעד, נכנס לחדרו בשעת קבלת הקהל בכדי להתברך, ודקר בסכין את הרב בליבו.

שבועיים לאחר הרצח המחריד, המקובל רבי יחיאל אבוחצירא, רבה של העיר רמלה, התייחס בראיון מיוחד למעשה הנפשע ואמר: "אבות אבותיי תמיד אמרו: צריך ללמוד את התורה מתוך קדושה. הם תמיד אמרו: אם לומדים את התורה ואין מחשבות קדושות, זה לא תורה של קדושה - זה סטרא אחרא.

"המעלה הגדולה של רבי אלעזר היתה שמירת העיניים. הוא לקח את זה על עצמו בצורה חזקה מאוד. כשיש עניין כזה, ממילא בזמן התפילה והלימוד - לא באות מחשבות".

חודש לאחר הרצח, הוגש כתב אישום נגד דהן, בו נכתב: "ההחלטה לרצוח את הרב באה משום שלא היה מרוצה מעצה שקיבל ממנו. דהן סיפר לרבי אלעזר על בעיות בחיי הנישואין שלו, וזה ייעץ לו שלא להתגרש. דהן לא היה מרוצה מהעצה".

"כך גמלה בליבו ההחלטה המחרידה לרצוח את הרב. ביום הרצח, הנאשם הטמין סכין בתפילין שברשותו, נכנס לבית הכנסת, המתין מחוץ לחדר קבלת הקהל ודקר את רבי אלעזר"

שנה לאחר הרצח, הרב שלום אזולאי, בנו של הדיין הגאון רבי עמרם אזולאי זצוק"ל שהיה תלמידו הקרוב של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצוק"ל. במלאות שנה לרצח, סיפר על הקשר המיוחד שנוצר בינו לבין הבבא, ועל ימיו האחרונים. לדבריו, הבבא אף רמז על מה שעתיד להיות, ואף הכשיר את בנו, הרב פנחס, לתפקיד מבעוד מועד.

באותם ימים, חשף 'כיכר השבת' תיעוד וידאו נדיר משמחה האירוסין של הבבא אלעזר. שהתקיימה בבית פרטי ברחוב רבי עקיבא בעיר באר-שבע - בביתו של "צדיק המזוזות" רבי משה בן-טוב זצ"ל.

הסרט צולם כפי הנראה בשנת תשל"ו (1976). וניתן לראות בו את ההערצה הרבה, לה זוכה רבי אלעזר זצ"ל מהסובבים אותו., למרות גילו הצעיר.

כעת, מגיש 'כיכר השבת' שוב את הקטע הנדיר לרגל יום פטירתו של הרב אבוחצירא זצ"ל.

עד יומו האחרון, קיבל אנשים לברכה וישועה. כיום, בנו האדמו"ר רבי פנחס יבדלחט"א ממלא את מקומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר