התרגשות לקראת הוועידה השנתית:

"נוער בסיכוי 4": חברי ועדת ההיגוי גיבשו את תכני הוועידה

בתום יום גדוש בדיונים גיבשו חברי ועדת ההיגוי את תכני ''מחזון למעש"ה" של כנס נוער בסיכוי 4 שיתקיים בעוד כחודשיים וחצי בבניני האומה בירושלים | החבר החדש בוועידת ההיגוי וכל הפרטים על הפרס שמסעיר את העוסקים בתחום (חרדים)

יוזמת "נוער בסיכוי" • צפו (צילום: באדיבות המצלם)

לקראת הוועידה השנתית 'נוער בסיכוי' שתערך בירושלים ומעוררת עניין רב בקרב כל הפעילים, הארגונים ופקידי הממשלה העוסקים בנוער בסיכוי, התכנסו נציגי ועדת ההיגוי של הוועידה על מנת לגבש תוכנית שתשאיר את רשמיה אצל אלפי המשתתפים הצפויים להגיע ב- ז' אדר תשפ"ג 28.2.22 לבניני האומה בירושלים להשתתף בוועידה.

הוועידה מתקיימת זו השנה הרביעית ברציפות, והפעם חברי ועדת ההיגוי החליטו כי היא תעמוד בסימן 'מחזון למעשה'. הוועידה השנתית הפכה להצלחה מסחררת כשקואליציה של ארגונים ופעילים בתחום הנוער הנושא החרדי התאחדו יחד על מנת לתרום ולהתרים מניסיונם העוסקים בתחום לטובת בני הנוער. הוועידה הפכה לבית לכלל הארגונים בתחום, שכן נוער בסיכוי הוא גוף מאחד ובלתי תלוי, הפועל ללא אינטרסים והשפעות חיצוניות. המשתתפים מיצרים דיאלוג וחשיבה משותפת לצד חיבורים ושיתופי פעולה שנוצרים בין הארגונים, הפעילים ובין נציגי הרשויות המקומיות וגופי הממשל, על מנת לבנות מערך מקיף ומקצועי עם כלים להתמודדות עם נוער בסיכון.

מפגש חברי ועדת ההיגוי של "נוער בסיכוי" (באדיבות המצלם)

הפעם הדגישו חברי ועדת ההיגוי, המטרה העיקרית שהמשתתפים בוועידה לא רק יעלו רעיונות, יקיימו שיחות ומפגשים בלתי אמצעים בין הרשויות לבין אנשי השטח, אלא הדגש של הוועידה הפעם יהיה על מימוש הרעיונות של המטפלים והעוסקים והוצאתם לפועל באמצעות מתן ארגז כלים.

השאלה איך מענקים ארגז כלים פרקטי ויישומי לעוסקים בתחום הקדוש של נוער בסיכון העסיקה רבות את חברי ועדת ההיגוי שהתכנסו ליום דיונים ממושך במתחם האירוח של כפר זוהרים. רעיונות עלו וירדו ולבסוף התקבלה שורת החלטות כיצד ליישם בוועידה מידע פרקטי, רכישת כלים וטיפוח יזמות.

מפגש חברי ועדת ההיגוי של "נוער בסיכוי" (באדיבות המצלם)

חברי ועדת ההיגוי בעלי הניסיון הרב בתחום של נוער בסיכון בחברה החרדית הדגישו כמה נושאים חדשים שיעלו בוועידה השנה. בין היתר: העלאת חוויית המשמעות בקרב בני הנוער; מתן כלים לאיתור לקויות למידה הגורמים פעמים רבות לנער ל"חרוג" מהמסלול; פיתוח והתאמת מענים קיימים לבני נוער בסיכון מהמגזר החסידי; פיתוח מיומנויות בקרב הנוער המתמודד שיסייע להם בדחיית סיפוקים ושליטה עצמית. במהלך ישיבת ועידת ההיגוי העלו כולם את מצוקת המטפלים בדרום לה יש לתת מענה ממשלתי מקיף ועוד נושאים רבים ומגוונים.

כמו כן בוועידת נוער ביכוי 4, יקוימו סדנאות ייחודיות ויישומיות לפעילי השטח המכירים את הרחובות האפלים בהם הם פוגשים את הנערים בסיכון ומעלים אותם על המסלול לסיכוי. הסדנאות החווייתיות והייחודיות נמצאות כעת בפיתוח מעשי לקראת הכנס שיתקיים בעוד כחודשיים וחצי (28.2.23) בבנייני האומה.

מפגש חברי ועדת ההיגוי של "נוער בסיכוי" (באדיבות המצלם)

בשל הדגש הפעם על 'מחזון למעשה' הוחלט על כי במרכז החלק האמנותי של הכנס יתקיים טקס לטיפוח פרויקטים חדשים ויזמויות ובמרכזו יוענקו פרסי הוקרה ומענק בשווי כספי של אלפי שקלים ליוזמה נבחרת בשדה נוער בסיכוי במגזר החרדי. על מנת שהמענק יהיה בעל ערך הוחלט כי רק אנשי שטח, פעילים בעלי חזון שהם מעוניינים להוציא בתחום יוכלו לגשת למענק, ולא עמותות, ארגונים או גופים עירוניים וממשלתיים. למועמדות למענק ניתן לגשת כל מי שהוא בעל ותק של לפחות חמש שנים בתחום, בעל השפעה ועם אבני דרך לחזון שלו אותו הוא מעוניין להוציא למעשה.

ועדת שופטים שתורכב מאישים בעלי מעש בתחום תמפה מבין עשרות המיזמים הצפויים להתחרות על מענק ''מחזון למעש"ה'' שלושה מיזמים בלבד שיעלו על הבמה המרכזית בוועידה בבניני האומה. איש החזון המתמודד יגיש מול אלפי המשתתפים פרזנטציה על התוכנית שלו, והקהל והשופטים יקבעו מה הוא המיזם המנצח שיזכה למענק שיסייע ליוזמו להגשים את חזונו.

מפגש חברי ועדת ההיגוי של "נוער בסיכוי" (באדיבות המצלם)

כמו בשנים עברו גם הפעם עיריית ירושלים, נוטלת חלק חשוב בארגון וביוזמת הוועידה. בהתאם לכך בוועידת ההיגוי הצטרף הפעם סגן אלוף במיל' שלום אייזנר. עם פרוץ הקורונה מונה אייזנר לפרויקטור של עיריית ירושלים בנושא ותכלל את הקורונה במזרח העיר ובמערבה וחיבר בין הגורמים השונים ממשרדי הבריאות, הביטחון וביטחון פנים ובין ארגוני החסד ועד מד"א ובתי החולים. בעקבות הצלחתו הוא מונה ע"י ראש העיר לפרויקטור לנושא הנוער בסיכון בעיריית ירושלים, והשתתפותו מלמדת על החשיבות הרבה שעיריית ירושלים והועמד בראשה, ר"ע משה ליאון רואים בהצלחת הוועידה.

מפגש חברי ועדת ההיגוי של "נוער בסיכוי" (באדיבות המצלם)

בסיום ישיבת ועידת ההיגוי סיכמו החברים את האירוע בסיפוק ובציפייה לקראת הוועידה השנתית. "נוער בסיכוי מצליח לאתר את הבעיות הקיימות היום בחברה החרדית"; "הוועידה של נוער בסיכוי זה הסיכוי שלנו לעשות את העבודה שלנו הכי טוב שיש"; "אנחנו לומדים איזו זכות יש לנו לעבוד עם הנערים האלו"; ו"נוער בסיכוי מצליחים לאגם משאבים בתחום", היו מקצת מדברי הסיכום של החברים.

לאתר נוער בסיכוי 4 >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר