חשש בויז'ניץ: הקיטל יפר את השלום בין החסידויות?

ה'קיטל' של בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ עומד כעת במרכז סכסוך בין החסידויות. חסידי האדמו"ר הצעיר טוענים: "הקיטל שייך לנו". חסידי האדמו"ר מויז'ניץ "אם למישהו יש את הצוואה, אדרבה שיראה אותה לציבור, אנחנו מוכנים ללכת לדין תורה" כל הפרטים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בעל ה'ישועות משה' לבוש בקיטל (צילום ארכיון: ישראל כהן)

סערת הקיטל: האם השלום בויז'ניץ ייהרס בגלל הקיטל?

בארבע מועדים מיוחדים במשך הימים הנוראים היה לובש כ"ק מרן האדמו"ר בעל הישועות משה מויז'ניץ זצ"ל את הקיטל של מיייסד שושלת ויז'ניץ בעל ה'אהבת שלום'' בתפילת המוסף בשני ימי ר"ה, בתפילת נעילה, ביום כיפור, ובהושענה רבה.

הקיטל הינו הסמל של החסידות ומדובר במלבוש הוד - רב שנים, ששום הון שבעולם לא ייערך לו.

השנה בשל פטירת האדמו"ר מויזניץ זצ"ל אמור לעבור הקיטל לאחד מבניו האדמו"רים בירושה. שאר חפצי הקודש חולקו בצורה שווה בין האחים והאחיות תחת הרושם של השלום והאחדות ששורר בין שתי החסידויות.

אלא שכעת, מספר ימים לפני ר,ה מאיימת סערת הקיטל ליצור סדקים וקרעים במעטפת האחדות. בחצרו של הרמ"מ מויז'ניץ טוענים כי הקיטל המיתולוגי מגיע לרבם וזאת בשל העובדה כי בצוואה הראשונה שכתב בעל הישועות משה זצ"ל הוא העניק במתנה גמורה את הקיטל לאדמו"ר הרמ"מ הגר. "על פי דין זה שייך לנו", מסביר ל'כיכר השבת' אחד מחסידי האדמו"ר הצעיר מויז'ניץ.

מנגד, טוענים חסידי האדמו"ר מויז'ניץ כי הכל צריך להתנהל על-פי דין תורה. שלא לציטוט אומר גורם בחסידות, "אם למישהו יש את הצוואה - אדרבה, שיראה אותה לציבור. עד עתה, מרגע ההסתלקות, כל החלוקה השווה וההוגנת התנהלה על פי הצוואה האחרונה, שבה נכתב כי על כל הדברים תיערך הגרלה, ואם כבר אז זהו הפתרון הנכון גם לגבי הקיטל כמו שנעשה לגבי שאר הדברים יקרי הערך, כאשר חפצי הקודש חולקו בהגרלה".

"אנו מוכנים ללכת לדין תורה ומה שיפסקו כך נעשה", אומרים בחסידות. יצויין כי שלא לציטוט אומרים בחסידות כי אם כבר מדברים על קיום הצוואה, הרי שצריך לקיים את כל הנכתב בה, גם בנוגע לחלוקה בין הנהגת החצרות בארץ ובחו"ל.

כך או כך, בשני החסידויות מקווים כי הקיטל לא יפר את השלום שהושג בעמל רב בין הצדדים ושנמשך עד עתה לתועלת שני הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר