מלחמת קולות

חב"ד הפכה פוליטית: למי יצביעו החסידים?

רבני חב"ד מביעים את דעתם במערכת הבחירות הנוכחית, יותר מאשר בעבר, למי יש להצביע: "אם יזמינו אתכם לסעודת שבת פרוש וליצמן או העומדת בראש ימינה, למי תלכו?" (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי חב"ד, תמונת אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash 90)

למרות דעת הרבי מליובאוויטש כי חב"ד אינה תנועה פוליטית וכי על החסידות להתרחק מכל פעילות המזוהה עם מפלגה מסוימת, הרי שבמערכת הבחירות הנוכחית, יותר יותר רבנים מביעים את דעתם פומבית, עבור מי יש להצביע.

כידוע, הרבי נמנע, למעט בשנת תשמ"ט, להכריע עבור מפלגה מסוימת אלא הורה להצביע עבור הרשימה החרדית ביותר, שתקפיד על שלמות העם, שלמות התורה ושלמות הארץ.

עם זאת, כאמור, הפעם יש יותר רבנים המביעים את דעתם. כך לדוגמה היום (שלישי) פורסם בcol כי הגאון הרב אליהו לנדא, מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית כפר חב"ד, אמר ב'שיעור כללי' לתלמידי הישיבה: "אנו כעת במצב של מלחמת דת שלא הייתה כמוה בכל הדורות, הגלות האיומה הביאה מושג חדש "הדתה" שנאת דת נוראית".

עוד אמר בשיעורו: "הרבי ביקש להצביע למפלגה החרדית ביותר. אדם שאומר שהמדינה היא "אתחלתא דגאולה" הוא חרדי?! מפלגה שבראשה עומדת אשה שמצהירה על עצמה שאינה דתית, איך אפשר להצביע להם?! צריכים להצביע לרשימה החרדית ביותר, בלי פשטל'ך!".

הרב לנדא הוסיף והדגיש: "הצבעה למפלגה שספק אם תעבור - הרי היא כהצבעה לסטרא אחרא ולשונאי הדת". וסיים כשהוא מחדד את כוונתו: "אם יזמינו אתכם לסעודת שבת פרוש וליצמן או זאת שעומדת בראש רשימת ימינה, למי תלכו?...".

במקביל, הרב גדליהו אקסלרוד, מחשובי רבני חב"ד ומרבני קהילת חב"ד חיפה שיגר היום מכתב הנוגע לבחירות הקרובות בו כתב כי ל"עוצמה יהודית" יש חזקה שאינה עוברת את אחוז החסימה ואסור להצביע עבורם.

לדבריו, "חובה להצביע 'ג' רשימת אגודת ישראל שהיא ללא ספק החרדית ביותר, וגם התחייבה לשמור על שלמות ארץ ישראל בלי להחזיר אף שעל".

כפי שכבר דווח ב'כיכר השבת', "בית דין רבני חב"ד בארה"ק" הוציאו אף מכתב: "ידועה דעתו הק' של כ"ק אדמו"ר על החובה להשתתף בבחירות ולהצביע והוראתו "להצבע בעד הרשימה היותר חרדית" שתדאג לשלמות התורה ולשלימות העם ולשלימות הארץ כפי רצון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו".

"עפ"י דברי קודשו "מיעוט קול אחד ברשימה היותר חרדית מגביר החשיבות הערכית של רשימות המתנגדים על ה' ותורתו" - הרי הצבעה למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה משמעותה המעשית היא הענקת הקולות ל"רשימות המתנדים על ה' ותורתו" והרי זה כאילו הצביעו לאותם רשימות רח"ל לכן אין להצביע עבור רשימה אשר יש ספק אם תעבור את אחוז החסימה".

גם רבנים ומשפיעים בחסידות חב"ד המזוהים עם הפלג המשיחי, פרסמו מכתב בפתחו הם מציינים את דעת הרבי מחב"ד שיש להשתתף בבחירות. "כל אחד מהחרדים ויראים לדבר ה' צריך להשתתף בבחירות ולהצביע בעד ברשימות החרדיות ביותר. יש להיזהר שלא ילך לאיבוד אפילו קול אחד''.

בהמשך מכתבם הם קוראים להצביע "רק לרשימה שיש לה חזקה ברורה, שאכן תעבור את אחוז החסימה ללא כל ספק ופקפוק''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר