המאבק הפנימי

בעקבות התביעה: אלפי חסידי גור הפגינו בבני ברק • תיעוד

אלפי חסידי גור השתתפו הערב (ראשון) בעצרת מחאה על פני רחוב חזון איש בבני ברק, בעקבות הקובלנה הפלילית שהובילה את בן האדמו"ר מגור ורבני החסידות לספסל הנאשמים בבית המשפט • סיקור ותיעוד (חסידים)

שימי שפר, חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בטבת תשפ"ב | 12.12.21
עצרת המחאה בבני ברק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שעות ספורות לאחר הדיון בבית המשפט השלום בתל אביב, בתביעה שהוגשה על-ידי אנשים המזוהים עם קהילת הגר"ש אלתר נגד בן האדמו"ר מגור ו-17 רבנים ובכירים בחסידות גור, אלפי חסידי גור התכנסו הערב (ראשון) על-פני רחוב חזון איש בבני ברק, לעצרת מחאה.

בזה אחר זה התייצבו הבוקר על ספסל הנאשמים בבית המשפט התל-אביב בן האדמו"ר מגור, ראשי ישיבות ורבנים בכירים בחסידות לדיון הראשון בקובלנה הפלילית שהוגשה כנגדם בגין "פרסום לשון הרע במטרה לפגוע". בעקבות כך, יצאו אלפי החסידים למחאה, נגד מה שהם מכנים "ההתערבות בחינוך הטהור", ורצונם של הנתבעים ללכת לדין תורה.

ההמונים מילאו את רחוב חזון איש בבני ברק ונשאו שלטי מחאה בהם נכתב: "רבנים ומחנכים על ספסל הנאשמים" ו"דעת השופטים לא תקבע את עמדת החינוך". במהלך העצרת הושמעו נאומים של ראשי הישיבות ורבנים.

ראשון הנואמים, הרה"ח רבי אריה זילברשטיין, רב חסידי גור בבני ברק, אמר בין היתר, כי "הערב אנו מוציאים את התורה הקדושה לרחובה של עיר. הערב אנו מוציאים את אלפי הבחורים והאברכים שמכילים בתוכם אלפי דפי גמרא במזומנים (בע"פ), והכול בהנהגתו של האדמו"ר שליט"א מגור".

"אל תגעו במשיחי. יש לנו דורי דורות של העדה הקדושה שלנו, שיש לה נוסחה של דבקות בתורה, דבקות ביראה, ודבקות בקדושה ובטהרה. אבותינו ואבות אבותינו, ירקו דם בשביל קדושה וטהרה".

הגאון רבי מאיר פלקסר, ראש ישיבת חידושי הרי"ם, אמר בדבריו כי "אנחנו לא זזים מהתורה הקדושה. מורי ורבותי מה עוד יכול להיות הפוך מנעשה ונשמע מללכת לערכאות, התורה אומרת 'ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם', אומר המדרש 'ולא לפני ערכאות'. נצהיר בקול רם נעשה ונשמע בקול רבותינו הקדושים".

הגאון רבי דניאל ליברמן, ראש ישיבת נזר ישראל, אמר: "רוצים להכרית את הסמכות הרוחנית של מנהיגי ישראל. השורש של ערכאות הוא כדי לא להיות משועבדים לגדולי ישראל מנחילי התורה. אם לא יבינו את הסכנה - יש סיכון ליסודות היהדות".

במעמד הוקרא מכתבו של הדיין הגר"נ נוסבוים: "לקהל שהתכנס למחות על כבוד הצדיק. ברצוני לציין עדות אישית כי חברי הוועדה של חסידות גור התדיינו בבית דין בכל פעם וגם בפעם זה ביקשו להתדיין בבית דין וביקשו שיהיה רק על פי דעת תורה".

דברי נעילה נשא הגאון רבי אברהם מרדכי לנדאו, מראשי ישיבת שפתי צדיק: "קיימנו פה חובת מחאה על המעשה החמור שנעשה כאן. אנחנו שתקנו מעל שנתיים וכעת באנו לומר את האמת שלנו על פי דרכה של תורה.

"נפל דבר בישראל, אנשי הקבוצה העזו לתבוע תביעה פלילית נגד בן כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ונגד רבנים וראשי ישיבות ואנשי החינוך וזאת כדי שההנהגה הרוחנית תהיה ממושמעת לשופטי בית המשפט.

"מוחים אנו על הליכה לערכאות נגד דין תורה וכמו שכתב הרמב"ם כאילו חירף וגידף והרים יד בתורת משה. מצהירים אנו כי בכל תביעה שתהיה אנו נבוא להתדיין בבית דין על תורתנו הקדושה".

שעה קלה לאחר תחילת העצרת - היא הסתיימה, והמוני המשתתפים התבקשו לחזור לבתיהם בדרכים בהם הגיעו לעצרת, בדרך ארץ וללא הפרעה.

יצוין, כי ביהמ"ש קיבל את עמדת הפרקליט התובע בתיק, עו"ד שלמה אלבוים, ואמר לפרוטוקול, כי "כלל לא דובר על חינוך במוסדות גור", אך יחד עם זאת, בחסידות גור מסבירים, כי "מוטלת עלינו חובת המחאה בשל פנייה לערכאות, תביעת רבנים ואישי חינוך והתערבות בחינוך הטהור".

עו"ד ז'ק חן המייצג את הנתבעים, אמר לאחר הדיון: "התקיים היום דיון במהלכו הגשנו את התגובה החריפה שלנו לקובלנה המופרכת הזאת, צר לנו שנגררו אנשים טובים ויקרים, יראי שמים, לבית המשפט - אבל אין מה לעשות. אנחנו נתמודד עם הטענות האלה, אתם יכולים להתרשם כבר מהתגובה שלנו לכתב הקובלנה במה מדובר, נחכה ונראה".

עו"ד שלמה אלבוים, המייצג את התובע עקיבא גרינצייג, שניהם מקהילת הגר"ש אלתר, אמר לאחר הדיון, כי "ביהמ"ש הכחיש את מה שנכתב בהמודיע, שיש ניסיון להתערב בחינוך. ביהמ"ש הכתיב לפרוטוקול אין שום ניסיון להתערב בחינוך, יש רק דבר אחד, להפסיק את ההסתות, האלימות והטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר