"אסון וכאב כל כך גדול"

האדמו"ר הספיד בהלווית הנרצח: "אלתר שלמה, היית צדיק"

המונים השתתפו במסע ההלוויה של האברך הצעיר ר' אלתר שלמה הי"ד, מחשובי האברכים בחסידות פינסק קרלין שנרצח בפיגוע ברמות | האדמו"ר מפינסק קרלין הספיד (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
ר' אלתר שלמה לדרמן הי"ד (צילום: לפי סעיף 27 א)

המונים משתתפים בשעה זו (מוצאי שבת) בירושלים במסע ההלוויה של האברך הצעיר ר' אלתר שלמה הי"ד, מחשובי האברכים בחסידות פינסק קרלין שנרצח בפיגוע הקשה שאירע ביום שישי האחרון בשכונת רמות בירושלים.

מי שנשא בין היתר הספד קורע לב ובבכי של ממש הוא האדמו"ר מפינסק קרלין השוהה בארה"ב שהקליט את ההספד בערב שבת.

ההספד המלא

"אנו נמצאים בערב שבת פרשת יתרו - שבת קבלת התורה. בפרשה כתוב ויחן שם ישראל נגד ההר, רש"י מסביר שהסיבה שכתוב 'ויחן' בלשון יחיד, היא ממשום שהיה מצב של כאיש אחד בלב אחד.

שמענו כולנו את מה שקרה ע"י איש בליעל, והאמת היא שכאשר קורה אסון וכאב כל כך גדול, אין אומר ואין דברים, לא שייך ואין מה לומר כשכאב כל כך גדול מכאיב ומזעזע את כל עם ישראל.

הבעש"ט כותב שההבדל בין משפט שנעשה ע"י הקב"ה למשפט שנעשה ע"י בשר ודם הוא שבמשפט שנעשה ע"י בשר ודם הוא דן רק את הנאשם עצמו, מבלי יכולת לדון גם את בני המשפחה ומכריו של הנאשם, משא"כ אצל הקב"ה, הוא לוקח בחשבון את כל מי שיכולהלהיות לו עגמת נפש כתוצאה מגזר הדין, ואם מישהו אחד מסביבתו הקרובה, לא ראוי לכך, הנאשם מזדכה בגזר הדין.

כאן אנחנו מדברים בבני זוג שהיו בדרכם לעשות את השבת אצל ההורים, ובדרך האלמנה ראתה בבעלה עולה למעלה לאבינו שבשמיים. לא שייך לתאר את כאב האלמנה.

האבא של הנרצח, רבי חיים היה קרוב מאד לאדמו"ר זצ"ל והוא מסר את נפשו כדי שבנו ר' אלתר שלמה יגדל לתורה לחופה ולמעשים טובים, וכעת הוא צופה בבנו עולה לשמי מרומים, הוא יחד עם המחותן רבי יעקב, והסבים רבי שלמה אהרן ור' זאב, אשר כל אחד הוא ספר תורה מהלך, עומדים כעת ורואים כיצד אברך צדיק שכזה, אברך שהיה יגע בתורה ובחסידות, אהוב על הבריות ועל המקום, נפרד מהם, אבל הם לא לבד משום שכל כלל ישראל נמצאים איתם.

אנו נמצאים בדור מיוחד עם קשיים משמעותיים בשלל נושאים אשר סובבים את כולנו. קטונתי מלהגיד זאת אבל אני לא יודע אם היה עוד דור כזה שסובב את כולנו עם קשיים, ולמרות הכול על כולנו לזעוק שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, ולחשוב שבוודאי טמון בגזירה הזאת הטוב והגנוז כפי שנאמר 'אודך כי עניתני ותהי לי לישועה', ויש מי שמסביר שעוד יגיע הזמן שנודה להקב"ה על ה'עניתני'-על הקשיים שאנו עוברים".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר