מחקר: היתרונות המפתיעים של מציצת אצבע אצל תינוקות

חוששים מחיידקים "כי לכו תדעו איפה הוא נגע קודם" ומבעיות בשיניים? מחקר חדש יגרום להורים מודאגים לנשום לרווחה: למציצת אצבע אצל תינוקות דווקא יש יתרונות (מחקרים, בריאות)

מציצת אצבע? זה דווקא טוב בשבילו (צילום: shutterstock)

אם אתם הורים 'גרמופובים' שמסתובבים עם חשש תמידי מחיידקים, רוב הסיכויים שאתם מקיימים בבית מדיניות נוקשה של "לא להכניס אצבע לפה!" מגיל קטן, כי היד של הפעוט הייתה באינספור מקומות. ובכלל, זה לא מזיק לשיניים שלהם או משהו? אז זהו שהמחקר הזה עומד יגרום לכם לחשובת את ההפך הגמור.

לאחרונה, כתב העת לרפואת ילדים בארה"ב דיווח על מחקר חדש שפורסם בניו זילנד, המצדד בעד התועלת הפוטנציאלית הגדולה של מציצת אצבע.

לפי המחקר שבחן את הרגלי המציצה של יותר מ-1,000 ילדים מלידה ועד בגרות, מציצת אצבע יכולה להפחית את הסיכון של הילדים לפתח אלרגיות מסוימות. התאוריה מאחורי מסקנות המחקר היא שחשיפה מוקדמת ועקבית של חיידקים ומקרובים יכולה לחזק את המערכת החיסונית ולהגן מפני תגובות חריפות של הילדים לדברים כמו חיות מחמד וקרדית האבק.

בדיקות עוריות המגלות תגובות אלרגיות ל-40 חומרים שונים, הניבו תוצאות מעניינות: 49 אחוזים מהנבדקים שלא מצצו אצבע פיתחו איזשהו סוג של אלרגיה, בעוד שרק 31 אחוזים מהילדים שמצצו אצבע (או כססו ציפורניים) סבלו מאלרגיות.

מחבר המחקר מסתייג ומזהיר את ההורים מפני הנחת אגודלים מטונפים ישר בפי העוללים, אך מבהיר שמציצת אצבע פה ושם אינה אסון גדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר