מחקר: באיזו תדירות יש להחליף את כוס הקפה בעבודה?

הדבר המזוהם ביותר בעבודה הוא ככל הנראה הספוג בכיור המטבח המשותף, קובע מחקר. המסקנות: עדיף פשוט לא להדיח את ספל הקפה שלכם. רגע, מה? (מחקרים, בריאות)

הדרך המקסימה של המדע לעודד את העצלנות שלנו (צילום: Jeremy Ricketts)

הגיע הזמן לשוב הביתה. אתם מסדרים קלות את השולחן, מתייקים מסמכים אחרונים וקופצים למטבח המשותף לשטוף את כוס הקפה ששימשה אתכם בנאמנות לאורך היום.

אך מסתבר שזה אינו רעיון טוב כל כך. היידי מיטשל ראיינה בוול סטריט ז'ורנל את המומחה ג'פרי סטארק, פרופסור לרפואת ילדים בבית הספר לרפואה "ביילור" שביוסטון, טקסס, שחושף ממצאים מפתיעים (שלא לומר דוחים).

לדברי פרופסור סטארק, ממש לא מומלץ לשטוף את כוס הקפה שלכם, כיוון שכאשר תקרצפו אותה, למעשה תדביקו אותה במגוון חיידקים של אנשים אחרים. מדוע? כיוון שהדבר המזוהם ביותר בכיור המטבח שבעבודה הוא הספוג לניקוי כלים.

"הספוג בכיור צובר הכי הרבה חיידקים במשרד" אומר סטארק, "כיוון שמשתמשים בו אנשים רבים לכל מיני מאכלים ובין לבין הוא יושב שעות, לח" בקיצור, עניין דוחה למדי.

אז מה עושים? סטארק ממליץ לשטוף היטב את הידיים בסבון - כדי להסיר כל שארית של קרם, עור מת ושאר לכלוכים בלתי נעימים, ואז למרוח שוב סבון על האצבעות ולהדיח את הכוס במים חמים.

ואם אתם ממש מתעצלים, סטארק מדווח כי בניגוד למקרי הידבקויות בזיהומים דרך ספוגים רבי שימוש, אין מחקרים מדעיים על חיידקים שמתפתחים בספלי-קפה שאינם שטופים או התפרצות של מחלה זיהומית בעקבות שימוש חוזר בספל לא רחוץ. כמובן, כל עוד רק אתם משתמשים בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר