ניתוח מסובך

עבר בהצלחה: צינורית הוחדרה לבת 3 חודשים

פעוטה בת שלושה חודשים, הוצרכה לעבור ניתוח מסובך בצינורית הנשימה. בשל העובדה שהיא נולדה פגה ובמשקל נמוך, הצוות חיכה שהיא תגדל וביצעו את הניתוח (בריאות)

(צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו)

במרכז הרפואי 'זיו' בצפת, הודיעו היום (ראשון), כי הניתוח המסובך על תינוקת בת 3 חודשים עבר בהצלחה, לדברי המנהל; "הניתוח היה מורכב משום שבוצע בתינוקת במשקל קטן ובדרכי הנשימה - דבר שהצריך עבודה מהירה ומדויקת וכן תיאום מלא במהלך הניתוח, בין מנתחי אף אוזן גרון לבין המרדימים".

מדובר בתינוקת פגה שנולדה במשקל נמוך, וכיום משקלה, 2,6 קילו, היא נולדה עם מחלה מולדת שצפויה להשפיע עליה לכל אורך חייה.

על מנת לאפשר את נשימתה ולהעניק לה טיפול בדרכי האוויר לאורך זמן, בוצע השבוע ניתוח להחדרת צינורית לתוך קנה הנשימה.

לא מדובר בניתוח מצוי, בעיקר בקרב תינוקות ובוודאי באלה הקטנים מבחינה גופנית. מי שביצעו את הניתוח הם מנהל אף אוזן גרון ד"ר שלמה מרחבי, ד"ר מרוואן כרם והמומחה לילדים בתחום אף אוזן גרון ד"ר לאוניד ליבשיץ.

הרופאים בניתוח המורכב

ד"ר שלמה מרחבי סיפר על הניתוח: "מורכבותו של הניתוח נובעת מכך שמדובר בתינוקת במשקל קטן ביותר ומהעובדה שהניתוח מבוצע בדרכי הנשימה - דבר המצריך עבודה מהירה וכן תיאום מלא במהלך הניתוח, בין מנתחי אף אוזן גרון לבין המרדימים".

"הניתוח הסתיים בהצלחה, בזכות שיתוף פעולה ותקשורת רציפה בין רופאי טיפול נמרץ ילדים ורופאי ההרדמה בניהולו של ד"ר אלכסנדר איזקסון לבין צוות אף אוזן גרון".

ד"ר לאוניד ליבשיץ אמר: "ליחידת אף אוזן גרון של המרכז הרפואי זיו יש את הכלים וכח האדם מקצועי, כדי לטפל בכל סוגייה רפואית הנוגעת לתחום טיפול אף אוזן גרון. אני שמח שגם הפעם הניתוח הצליח, למרות שבשל גופה הקטן של התינוקת לא היה מדובר בפעולה פשוטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר