מחקר: יתושים אוהבים את הדם שלכם "כי זה כמו ממתק"

מרגישים שהיתושים נטפלים דווקא אליכם? הסיבה המדעית מאחורי זה תגרום לכם לחייך - ואז מיד לבכות. אף אחד לא אוהב לחטוף עקיצות, מכל סיבה שלא תהיה (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
יתושים. הדם שלנו זה בעצם ממתק בשבילם (צילום: icon0.com from Pexels)

כשמגיע הקיץ, חלק גדול מאיתנו מסתובב בתחושה שנרקמה נגדו קנוניה, על ידי היתושים כמובן. אלא מי. בעוד שחלקנו יעברו את הקיץ ללא עקיצה אחת, יש כאלה שסובלים מעקיצות חוזרות ונשנות כאילו היתושים סימנו אותם כמטרה - וזה מטריד ומציק ולפעמים גם כואב.

מחקר שפורסם לאחרונה על ידי חוקרים מהמרכז הרפואי האוורד יוז במגזין 'נוריון', גילה שאותם נעקצים אכן לא טועים, אך הסיבה לעובדה שהם נאלצים לסבול את המטרד הזה - מקוממת במיוחד: היתושים אינם עוקצים מסיבות הישרדותיות אלא כי הדם האנושי הוא "כמו ממתק עבורם", כך לפי החוקרים.

כן, מסתבר שהדם שלנו משמש כממתק עבור היתושים ואם להיות ספציפיים, אז מדובר בטעם "מלוח מתוק", כמו למשל קרמל מלוח. בנוסף, היתושים מבדילים בין 4 רכיבים שונים שמכיל הדם האנושי ועבורם זה כמו היכולת שלנו להבדיל בין מתוק, מר, חמוץ ומלוח.

במחקר השתמשו החוקרים ביתושים מהונדסים גנטית שמכילים חלקיקי פלורסנט שמאירים בכל פעם שנוירון מגיב לטעם מסוים, והאכילו אותם בתערובת של דם, סוכר, מלח, נתרן, ביקרבונט ו-ATP, תרכובת כימית שמעלה את רמת האנרגיה. החוקרים מצאו כי בשל ה-ATP מציצת הדם מעניקה ליתושים את אותה חוויה מתגמלת ומרגשת כמו מה שדבורים מרגישות כשהן רואות אור אולטרה סגול ומשיכתם של עטלפים לצליל על-קולי.

מסקנותיו של המחקר יהוו בסיס לתרופה שתהפוך את בני האדם לפחות "טעימים" וכך תמנע עקיצות שמלבד היותן מטרד, הן גם דרך מרכזית ומסוכנת להפצת מחלות בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר