המחלה מתפשטת בעולם

מספר הנדבקים באבעבועות הקוף מגיע ל-50 אלף

מספר מקרי אבעבועות הקוף הידועים בעולם מתקרב ל-50 אלף. מספר מקרי המוות המיוחסים למחלה עלה ל-15. בישראל אותרו 233 חולים (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מספר מקרי אבעבועות הקוף הידועים בעולם מתקרב ל-50 אלף. מספר מקרי המוות המיוחסים למחלה עלה ל-15. על פי הדיווחים, תייר איטלקי מת בקובה וזמן קצר אחריו מת חולה במקסיקו, מה שהביא את סך הנפטרים במדינות מרכז ודרום אמריקה לשליש מכלל הנפטרים וזאת למרות שהתחלואה באזור זה של העולם היא רק של שביעית מהמקרים.

בארה"ב יש כבר מעל 17 אלף מקרים. אחד מהם אותר בבית ספר תיכון בטקסס. כ-4,500 מקרים זוהו עד כה בברזיל והמספר ממשיך לעלות בקצב גבוה, כ-700 מקרים התווספו רק בשבוע האחרון.

בישראל נמצאו עד כה 233 מקרים. בין החולים, לראשונה בארץ, אישה שנדבקה לאחר שבאה במגע עם אדם שחשוד כחולה.

אבעבועות הקוף היא מחלה נגיפית שהייתה עד לאחרונה נדירה. היא התגלתה לראשונה ב־1958 בקרב קופי מעבדה בקונגו, ומכאן שם המחלה. המחלה קיימת בטבע באפריקה בעיקר במכרסמים. על המקרה הראשון של אדם שחלה במחלה התקבל דיווח ב־1970. מאז היו דיווחים נוספים על בני אדם שחלו במחלה במערב אפריקה ובמרכזה.

החיסון של בוואריאן נורדיק, היצרנית היחידה בינתיים בעולם לחיסוני אבעבועות קוף, אושר בארה"ב בימים האחרונים והתקווה היא שהחיסון יחסל את התפשטות הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר