לשנת 2020

כמה מתו ואיפה ישראל ממוקמת? דו"ח מחלת הסרטן נחשף

לרגל יום הסרטן, משרד הבריאות מציג את דו"ח נתוני הסרטן • כמה אנשים נפטרו השנה מסרטן? ואיך ניתן להציל חיים? • מה שחשוב לדעת (בריאות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אילו אנשים רק היו יודעים והיו הולכים להיבדק חיים רבים היו יכולים להינצל. בדיקה מוקדמת לסרטן - מצילה חיים.

כל מי שהוא מעל גיל חמישים והוא או קרוב משפחה שלו חלה בסרטן - מומלץ שייבדק על מנת לשלול את המחלה, חלילה, בגוף. מחקרים הראו כי מי שבדק את עצמו בזמן והחל לטפל מיד הציל את חייו.

אתמול ציינו ברחבי העולם את יום הסרטן הבינלאומי ולרגל כך פרסמו במשרד הבריאות את דוח נתוני היארעות ותמותה מסרטן לשנת 2020.

במהלך שנת 2020 נרשמו 30,035 מקרים של גידולים חדשים ברישום הלאומי לסרטן. בשנת 2020 נפטרו בישראל 11,752 אנשים כתוצאה מסרטן חודרני. סרטן הריאה היה סיבת המוות השכיחה ביותר בקרב גברים וסרטן הנשים בקרב נשים.

מעניין לדעת כי שיעור היארעות לסרטן בישראל גבוה ביחס לעולם ואולם שיעור התמותה נמוך ביחס לעולם. כמו כן, חלה ירידה בהיארעות סרטן בישראל במרבית קבוצות האוכלוסייה מאמצע שנות ה-2000

סוגי הסרטן השכיחים ביותר בשנת 2020 בקרב גברים היו סרטן הערמונית (גברים יהודים – 21%, גברים ערבים - 10.8%), סרטן הריאה (גברים יהודים – 11.7%, גברים ערבים - 18.4%) וסרטן המעי הגס והחלחולת (גברים יהודים – 10.7%, גברים ערבים – 13.1%).

סוגי הסרטן השכיחים ביותר בשנת 2020 בקרב נשים יהודיות – סרטן הנשים (32.7%), סרטן המעי הגס והחלחולת (7.4%) וסרטן הריאה (7.2%), בקרב נשים ערביות –סרטן הנשים (34.8%), סרטן המעי הגס והחלחולת (10.7%).

במשרד פרסמו גם את נתוני התמותה מסרטן במהלך שנת 2020: 11,752 אנשים בישראל נפטרו מסרטן (6,119 גברים ו-5,416 נשים).

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות מסר: "בהשוואה בינלאומית, שיעור התמותה בישראל נמוך יחסית למדינות אחרות באופן המבטא את עוצמתה של מערכת הבריאות הישראלית. השנה הגדלנו את סל הבריאות ל-650 מיליון שח, התוספת הגדולה ביותר שניתנה אי פעם לסל, כך שיכולנו להוסיף תרופות אונקולוגיות רבות המצילות חיים וזאת לצד בדיקות לגילוי מוקדם.

"מערכת הבריאות הישראלית נחשבת לאחת המערכות הטובות והיעילות בעולם, תוצרי הבריאות של המערכת טובים, למרות השקעה נמוכה באופן יחסי למדינות ה-OECD ותשתיות חסרות. אנו פועלים כל העת על מנת ולשפר ולייעל את המערכת על מנת שנוכל להמשיך ולתת רפואה טובה. אך על מנת שנוכל לשפר את איכות המערכת לאורך זמן, נדרשת תוכנית רב שנתית משמעותית למערכת.

"הפערים בנתונים בין החברה היהודית והערבית שמובאים גם בדוח זה ונושא צמצום הפערים בבריאות מעסיק אותנו במשרד הבריאות כל העת. על כן, קודמו ומקודמים תהליכים רבים לצמצום הפערים בין האוכלוסיות השונות בישראל. כך בין השאר התחלנו ביישום תוכנית לצמצום פערי בריאות בחברה הערבית שמתמקדת גם בנושא עישון ומחלות ריאה, וכוללת גם הקמת יחידות בריאות ברשויות המקומיות".

רוצים להציל חיים ולמונע חולי סרטן, חלילה? הטמיעו את המשפט הבא:

נבדקים – ומצילם חיים!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר