בגיל כזה?

נדיר: צעיר סיני בן 19 לקה במחלת האלצהיימר

הכי צעיר בעולם: בן 19 מסין לקה באלצהיימר, וזכה לתואר המפוקפק של 'הצעיר ביותר שלקה במחלה'. הוא החל לאבד זיכרונות כבר בגיל 17, והוכיח שהמחלה אינה תלויה בגיל (בריאות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

צעיר בן 19 מבייג'ין לקה בדמנציה (אלצהיימר), והוא האיש הצעיר ביותר בעולם שתועד כלוקה במחלה. המקרה תועד בגיליון האחרון של המגזין "Journal for Alzheimer's Disease", שבחן את המקרה של הצעיר החולה בעקבות הדיווח באתר psychiatrist.com.

הסיפור החל בשעה שהצעיר איבד חפצים ולא הצליח להיזכר היכן הוא הניח אותם, ואף לא הצליח להיזכר באירועים שהוא חווה יום לפני כן. אוניברסיטת לוס אנג'לס שבחנה את המקרה, ולאחר שהצעיר עבר מבחן מילולי - שמיעתי של ארגון הבריאות העולמי, קבעה כי למרות גילו הצעיר של החולה, אכן מדובר במקרה מוכח של דמנציה (אלצהיימר).

כמו כן סרקו החוקרים את מוחו של החולה, וגילו במוחו של בן ה-19 תסמינים המעידים על התפתחותה של דמנציה, כשהם מבחינים בתהליך של ניוון בהיפוקמפוס הדו-צדדי והיפו-מטבוליזם באונה הרקתית הדו-צדדית של הצעיר.

ג'ורג' פרי, עורך כתב העת, ופרופסור באוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו הסביר כי מחלת האלצהיימר יכולה לפגוע בכל גיל, ומקרה זה הוא עדות לכך שצריך להפריד בין מחלת האלצהיימר לייתר תסמיני הזקנה, משום שהמחלה הזו עלולה לפגוע גם באנשים צעירים יותר.

יצוין, כי בשנים האחרונות חלה עלייה תלולה בשכיחות מחלת האלצהיימר בצעירים עד גיל 65, כשהמקרה האחרון מצטרף לרשימת המקרים של צעירים החולים במחלה הקשה הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר