מותאם למגזר החרדי

הקו החם של מעיני הישועה מעניק סיוע פסיכולוגי ראשוני

הפסיכולוגית עמית חזקיהו-ליבבוסקי מהמערך הפסיכולוגי ב'מעיני הישועה': יש רבים שחשים שהעולם הבטוח התמוטט והם זקוקים להכוונה וסיוע מקצועי (בריאות הנפש, מלחמה).

מעייני הישועה בצילום אווירי (צילום: יח"צ)

במערך הפסיכולוגי של 'מעיני הישועה' בראשות פרופ' שטראוס, הבינו כבר ביממה השנייה של המלחמה, שיש צורך בהקמת קו ייעודי למגזר הדתי והחרדי. ביוזמת פרופ' שטראוס, הוקם קו חם ייעודי שנועד לתת מענה ראשוני לפניות לעזרה. עובדי המערך גויסו למשימה. פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים, מאיישים את הקו החם ומעניקים תמיכה וסיוע ראשונים ובמקרה הצורך גם הכוונה לטיפולי המשך.

עמית חזקיהו-ליבבוסקי מהמערך הפסיכולוגי של 'מעיני הישועה', ומהצוות שמאייש את הקו, מספרת כי הפניות לקו מגיעות גם מאנשים שמעולם לא חוו קושי רגשי או נזקקו לטיפול. היא מסבירה מה הם התהליכים שעוברים על הנפש לאחר החוויות הקשות של השבת " יש תחושה שבבת אחת השתנו סדרי עולם. הדברים שהיו ברורים לנו עד לשבוע שעבר, שיש מדינה ויש צבא ואנחנו יכולים להיות רגועים. לא עוד. הורגלנו לטילים, אפילו לחיילים שנרצחים ל"ע. אבל לא היינו מסוגלים לעלות על דעתנו שאזרחים ירצחו בבתיהם במספרים כאלו. זה מטלטל את היסודות של עליהם הנפש התארגנה ובזכותם האדם נמצא במצב רגוע. רבים מאתנו חווים אי ודאות, המביא לתחושת חוסר אונים, חרדה בעצימות גבוהה ותופעות נוספות, שלהם הקו נותן מענה. זאת מעבר למתן מענה ראשוני לאנשים שגם בשגרה חווים דברים ואירועים המצריכים טיפול ועכשיו צריכים מענה ייחודי".

במסגרת המענה בקו, ניתן טיפול ראשוני. במקרים שבהם יש הבנה בשיחה, שיש צורך בשיחה עם גורם טיפולי בעל ניסיון ייחודי, כמו מטפל בילדים וכדומה, מתבצעת שיחת המשך עם הגורם הטיפולי מתוך המערך של 'מעיני הישועה' שמתקשר כדי להשלים את המענה הראשוני. כך גם במקרים שבהם יש צורך בטיפול מקצועי משמעותי או במקרים שבהם יש תחושה שהתקבלה במהלך השיחה, כי קיים צורך לעקוב באופן רציף יותר אחר התגובות של אלו שהתקשרו אל הקו. במקרים שקיים צורך בטיפול משמעותי הדבר נעשה או באמצעות המומחים של מעיני הישועה או באמצעות הפניה למומחים בקהילה.

הקו נותן מענה גם להורים המבקשים כלים להתמודד עם מצוקה של הילדים, הן בקרב מתבגרים והן בקרב ילדים קטנים יותר שמגיבים באופן חרדתי למצב שנוצר, הן בגלל חשיפה לחדשות והן במקרים רבים כתוצאה מתגובה שלהם לאופן שבו ההורים מגיבים לאירועים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר