דרמה בבית החולים

חטפה את בנה: מפחדת מהטיפולים הכימותרפיים

תושבת אלעד, גרושה ואם לשלושה ילדים, חטפה את בנה בן ה-6 החולה בסרטן מבית החולים "שניידר" בפתח תקווה, כדי למנוע טיפולים כימותרפיים, שלטענתה עשויים לגרום לפגיעה חמורה. לאחר יומיים, המשטרה איתרה את האם ובנה. בבית החולים מקווים להתחיל את הטיפולים ללא התנגדות (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
ניתוח (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תושבת אלעד, גרושה ואם לשלושה ילדים, חטפה את בנה החולה בסרטן מבית החולים "שניידר" בפתח תקווה, כדי למנוע טיפולים כימותרפיים. לאחר יומיים, המשטרה איתרה את האם ובנה.

הסיפור, שמתפרסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות', החל בעצם לפני שבועיים וחצי, עת התגלה במוחו של ילד בן 6, גידול, בעקבותיו הוכנס לניתוח בבית החולים. בניתוח הוסר הגידול והרופאים ביקשו להמשיך ולטפל בילד בהקרנות וכימותרפיה, כדי למנוע את התפשטות הגידול בגוף.

אלא שלפני מספר ימים, האם, עולה מארצות-הברית ותושבת העיר אלעד, ביקשה למנוע את הטיפול בבנה הצעיר, מאחר והיא מאמינה בשיטות ריפוי טבעיות וחוששת כי הטיפולים יגרמו לפגיעה חמורה בבנה.

הרופאים בבית החולים התעקשו לקיים את הטיפולים, בתגובה, נטלה האם את בנה ועזבה את בית החולים במהלך ליל שבת האחרון.

הנהלת בית החולים מיהרה לפנות לגורמי הרווחה ולמשטרה כדי שאלו יסייעו באיתור האם ובנה החולה, כשהם מדגישים כי מדובר במקרה של פיקוח נפש עבור הילד.

לאחר זמן קצר, התקבל מידע על מיקומה של האם. שוטרי מחוז תל אביב מצאו את האם עם בנה בביתו של מכר שם הסתתרה. התברר, כי האם פנתה לשגרירות ארה"ב בבקשה להגן עליה ולאפשר לה לצאת לחו"ל עם ילדיה.

מכרה של האם, סיפרה ל'ידיעות' כי "מדובר באישה חכמה, שקולה והגיונית, שפשוט שאלה יותר מדי שאלות. היא חקרה וגילתה כי הטיפולים שמציעים לה הרופאים קשים ביותר, ויש להם השלכות הרות אסון על הילד. היא החליטה להתנגד לטיפולים הללו, וברחה עם בנה כדי לשמור עליו".

"במקום להרעיל אותו, היא בחרה להמשיך את הריפוי שלו בדרך הטבעית, באמצעות תזונה נכונה. במקום להיות במלחמה עם הגוף היא ביקשה לספק לו תנאים נכונים כדי שיוכל לרפא את עצמו. ביום שישי בצהריים הילד נראה טוב יותר מקודם. הוא עלה במשקל, דיבר וצחק עם האב שבא לבקר אותו", מוסיפה המכרה.

גורם בבית החולים הסביר כי הם פנו לרשויות החוק "מתוך דאגה אמיתית לשלומו, והבהרנו להם שמדובר בפיקוח נפש". לדבריו, "לטיפולים המדוברים יש אכן תופעות לוואי, אולם כמו בכל טיפול רפואי גם כאן יש לשקול את התועלת מול הסיכונים הפוטנציאליים".

כעת, עם מציאתו של הבן עם האם, מקווים בבית החולים כי יוכלו התחיל בטיפולים מצילי החיים, אך מבהירים כי במידה והאם תמשיך להתנגד לכך, יפנו לבית המשפט בבקשה שיכפה זאת עליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר