שערי צדק: יולדת מתה מרעלת הריון

על פי תביעה שהוגשה לביהמ"ש בירושלים: שבע שעות לקח לצוות בית החולים שערי צדק לאבחן יולדת כסובלת מרעלת הריון, כשאובחנה היה כבר מאוחרת מדי והיולדת מתה מוות מוחי (בריאות)

אובחנה רק לאחר שבע שעות (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

יולדת בשבוע ה-31 להריונה הגיעה אל בית החולים 'שערי צדק' בירושלים בשעה 3:30 לפנות בוקר, כשהיא סובלת מכאבי בטן, לאחר סדרת בדיקות נמצא כי היא סובלת מרעלת הריון.

אך הסיפור כך נדמה אינו פשוט, בעלה של האישה הגיש באמצעות עו"ד דוד פייל תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשמו ובשם חמשת ילדיו, בו נטען כי הצוות הרפואי בשערי צדק ביטל באופן לא מוסבר את האיבחון הראשוני בו נמצא כי האישה סובלת מרעלת הריון. לאחר מכן טיפל הצוות, כך על פי התביעה, ברצף של טיפולים כושלים ואבחונים שגויים.

רק ב-10 בבוקר למחרת כ-7 שעות לאחר שהיולדת הגיעה אל בית החולים נקבע כי המנוחה סובלת מרעלת הריון קשה והועברה בדחיפות לניתוח קיסרי להצלת בנה.

מצבה של היולדת הלך והדרדר. בעקבות הדימום הרב ממנו סבלה החליטו הרופאים לכרות את רחמה אך לאחר סריקת CT התברר כי היה זה מאוחר מדי. קרישי הדם חזרו למוחה והיא מתה מוות מוחי. כך עולה מכתב התביעה.

בעלה וחמשת ילדיה הגישו תביעה לפיצויים על סך מיליוני שקלים, בשם עיזבונה, נגד המרכז הרפואי 'שערי צדק' וצוותו הרפואי. התביעה תידון בביהמ"ש המחוזי בירושלים.

לדברי עו"ד פייל, המייצג את בעלה של המנוחה. היה זה הריונה השישי של המנוחה לאחר חמש לידות תקינות לחלוטין. התביעה מסתמכת בין השאר על חוות דעת רפואית מאת פרופסור אמנון דויד, מומחה במיילדות.

בחוות הדעת של פרופ' דוד, על פי הערכים שנמצאו בבדיקות שנערכו ליולדת, נמצא לחץ דם גבוה מאוד. לדברי פרופ' דוד כאשר נמצאים ערכים כאלו בבדיקות בליווי לכאבים ברום הבטן, היה אמור להעלות חשד לרעלת הריון.

על פי חוות הדעת, גם אם לא קיים חשש לרעלת הריון הנוהל גובע שיש לטפל בכל אישה בהריון עם לחץ דם גבוה, בתוך 15 דקות לכל היותר מרגע הגעתה לבית החולים, לאור הסיכון לדימום מוחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר