הרב בני פישר מזהיר: לא תמיד כדאי ללכת ל"טרם"

יו"ר מגן לחולה, הרב בני פישר, התייחס למקרה ההרעלה של משפחת גרוס והכישלון לכאורה של מרפאת טרם בסיפור: "במקרה של כאבי ראש לא ללכת בשום אופן לטרם" (בריאות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הרב בני פישר (צילום: ארכיון כיכר השבת)

הרב בני פישר, יו"ר מגן לחולה, טוען כי הכישלון לכאורה של מרפאת טרם במקרה ההרעלה של משפחת גרוס היה מסתיים אחרת במידה והיה עומד בראשו מנהל חרדי. הרב פישר אמר את הדברים בתכניתו של מרדכי לביא ברדיו "קול ברמה".

פישר נשאל איך ייתכן כי לא קרה דבר עם הכישלון של מרפאת טרם במקרה ההרעלה של משפחת גרוס. לדבריו, "אפשר לשאול את זה על כל מיני מוסדות והנהלות, כשאתה רואה מול עיניך כשל, ובמקום שהם יפנו את מקומם, ובמקרים חמורים הם אף אמורים להיות מאחורי סורג ובריח, הם עוברים מניהול של מקום כושל לניהול של מקום אחר".

הרב פישר אמר כי "מי שצריך לתת את התשובות זה המשטרה ומשרד הבריאות, עיין ערך הדסה".

כאמור, הרב פישר טען כי הסיבה שהכישלון לכאורה של טרם לא טופל באופו יסודי ולא הופקו הלקחים היא מכיוון שהמנהל אינו חרדי. "אם בראש טר"ם היה עומד חרדי, וואי וואי מה שהיה קורה. אם ראש אגף בהנהלה הקודמת של הדסה היה חרדי וואי וואי מה היה קורה. אין שם כיפה חרדית וזו התשובה".

הרב פישר הסביר מהם המקרים בהם עדיף ללכת לטרם ומהם המקרים בהם עדיף ללכת לחדר מיון בית חולים. "כל מה שקשור סביב רפואת משפחה אפשר ללכת לטרם בשביל בירור ראשוני. אבל אם זה משהו חירום ומשהו יותר מורכב, יש מקום ללכת לחדר מיון מרכזי עם מערך יותר מקיף".

בנוגע לכאבי ראש אמר פישר בצורה חד משמעית כי "כאבי ראש לא הייתי הולך לטרם באף מקרה ובשום סיטואציה בכל מקום בארץ. כאב ראש חריף צריך להתפנות לחדר מיון ולא ללכת למקום שלא יכול לתת את שירותי המוח. אם זה בירושלים, אז זה רק להדסה, כי אין בית חולים אחר שנותן שירותי מוח".

הרב פישר אמר כי "התפקיד של הרופא במיון הקדמי הוא לסנן ולבדוק האם צריך אישפוז בחדר מיון רגיל".

פישר אמר כי הוא מאמין לגרסת משפחת גרוס לפיה הם הודיעו לרופא בטרם כי עשו בביתם הדברה. "לטרם יש גרסה מדוע הם לא חששו בעניין משפחת גרוס. אבל אמרתי תמיד, יש לי אמון מלא במפשחה. ראינו מיד שניצבים מולנו אנשים עם סוג של דרך ארץ ותרבות שההתמודדות שלהם עם הנורא מכל וצורת הביטוי ושפת הגוף, זה לא משפחה שמחפשים אשמים, לכן ההתנהלות הכרונולגית מראה על אמון מלא. אין אנשים כאלה ואני מאמין להם".

לדבריו, "כשמגיע רופא בטרם ורואה משפחה שלמה מגיעה בלילה עם תסמינים מסוימים, הוא היה צריך להבין שזה משהו יוצא דופן, היה צריך לשלוח אותם לחדר מיון".

הרב פישר אמר כי ההתייחסות שלנו בכל הנוגע למקרים כאלו היא כפי שאמר החזו"א: "לפני מעשה - בידי אדם, לאחר מעשה - בידי שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר