העצלנות תגרום לכם לאכול בריא יותר

איך אפשר להפוך את התכונה המושמצת ביותר ליתרון? מחקר מצא שאנשים העדיפו לאכול חתיכות תפוח על פני פופקורן בחמאה, רק כי צלחת התפוחים הייתה קרובה יותר אליהם (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

זה אולי יכול להישמע מגוחך, אך יתכן שעצלנות היא הדיאטה הטובה ביותר: מחקר בניו יורק מצא שאנשים העדיפו לאכול חתיכות תפוח על פני פופקורן בחמאה, כי צלחת התפוחים הייתה קרובה יותר אליהם.

חוקרים באוניברסיטת סיינט-בונבטור בניו יורק, ערכו מחקר אליו גייסו 56 משתתפים בריאים, בני 19 בממוצע. 15 מהם היו שמנים, 21 בעלי בעלי עודף משקל ומשקלם של כל השאר היה תקין.

המשתתפים הוכנסו לחדר, בו הוצב שולחן ארוך ועליו שתי קערות: אחת הכילה חתיכות תפוחים והשנייה פופקורן בחמאה. שליש ממשתתפי המחקר ישבו כאשר התפוחים בטווח ידם והפופקורן נמצא במרחק של כשני מטרים. שליש נוסף ישב כאשר המצב הפוך, כלומר, הפופקורן קרוב והתפוחים רחוקים. השליש האחרון שימשו כקבוצת ביקורת וישבו כששתי הקערות נמצאות במרחק שווה מהם.

לאחר מכן, עזבו החוקרים את החדר למספר דקות ואמרו למשתתפים, כי עד שיביאו את השאלונים, הם מוזמנים להתכבד מהמזון שעל השולחן.

כששבו החוקרים לחדר, התבקשו המשתתפים לדרג את חיבתם לתפוחים ולפופקורן בסולם של 1 עד 5, כשהציון 5 אומר "אוהב מאוד". בינתיים, תיעדו החוקרים את כמות התפוחים והפופקורן שנאכלו.

מתוצאות המחקר המרתקות שפורסמו במגזין "אפטיט" (Appetite), עולה כי למרות שהמשתתפים נטו לדרג את הפופקורן כטעים יותר, כמות המזון הרבה ביותר שנאכל ממנה הייתה תלויה בקרבת המזון אל המשתתפים, ללא קשר למשקלם או להעדפתם.

כך, אלו שישבו קרוב יותר לתפוחים - אכלו בריא יותר, כי צרכו בעיקר תפוחים ופחות פופקורן, לעומת אלו שהיו קרובים לפופקורן, אשר צרכו מזון ריק מבחינה קלורית, רק כי הוא היה נגיש יותר.

המסקנה הברורה מן המחקר, היא שבעזרת ארגון נכון של סביבת מזון בריאה בבית, בה המשפחה כולה נהנית ממזונות בריאים בהישג יד, נוכל ליצור שינויים קטנים ומצטברים אשר ישפיעו על המשקל. וכל זאת בסיועה האדיב של לא פחות מאשר, העצלנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר