מחקר: שתיית קפה קבועה תגן על השמיעה שלכם

עולם הרפואה טרם גיבש דעה סופית לגבי שתיית קפה, אך מחקר חדש קובע כי צריכת קפאין קבועה מגנה על יכולת השמיעה מפגעי הזמן. האם זה מה שיטה את הכף לטובת המשקה הפופולרי? (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
סיבה טובה לשתות קפה (צילום: shutterstock)

איך אתם אוהבים את הקפה שלכם? שתיית קפה היא חוויה אישית, כמעט אינטימית, של טעם וארומה. בעולם הרפואה טרם גיבשו דעה סופית לגבי שתיית קפה, אך מחקר חדש שהתפרסם עומד לחסוך לכם הרבה רגשות אשמה: על פי מחקר שפורסם בגיליון האחרון של כתב העת לרפואה האמריקנית, צריכה קבועה של קפאין יכולה למנוע התדרדרות טבעית ביכולת השמיעה.

חוקרים מבית החולים בריגהאם (BWH) בבוסטון, זיהו קשר בין צריכה הגבוה של קפאין אצל נשים, לבין שיעורים נמוכים יותר של הופעת טינטון - תחושה מטרידה של זמזום באוזניים שאין לו סיבה חיצונית. הטינטון מופיע אצל אחד מכל חמישה אנשים, לפי נתוני קליניקת מאיו, ולעתים קרובות מאותת על מצב פנימי של פגיעה באוזן היכול להגיע גם לאובדן שמיעה.

המחקר דגם 65,085 נשים בגילאים שבין 30עד 44, שלא אובחנו בתחילת המחקר כלוקות בטינטון. המשתתפות מלאו שאלונים על אורח חייהם, ההיסטוריה הרפואית, ותדירות האכילה היומית לאורך כל תקופת המחקר (1991-2009).

לפי הממצאים, נשים שצרכו 450-599 מ"ג ליום של קפאין (בערך 4.5-6 כוסות קפה), דיווחו על שכיחות הופעת טינטון פחותה יותר, הנמוכה ב-15 אחוזים מאלו אשר צרכו פחות מ-150 מ"ג ליום (כ -1.5 כוסות קפה).

"הקשר בין הדברים אינו ברור", אמר ד"ר גארי קורהן, רופא חוקר בחטיבת צ'אנינג בבית החולים בריגהאם, "אנחנו יודעים שקפאין ממריץ את מערכת העצבים המרכזית, ומחקרים קודמים הוכיחו כי לקפאין יש השפעה ישירה על האוזן הפנימית".

למרות הנתונים המעודדים, החוקרים מזהירים כי נדרשות ראיות נוספות לפני שרופאים ימליצו לפציינטים להוסיף קפאין לתזונה, במטרה לשפר את הסימפטומים של הטינטון.

מחקר זה מצטרף למגמה הולכת וגדלה של הוכחות המצביעות על תרומתו החיובית של הקפאין לבריאות, בפרט כאשר מדובר בקפה (המלצת הרופאים היא צריכה מתונה של קפאין אשר לא עולה על 400 מ"ג ליום). במחקרים אחרים, זיהו חוקרים קשרים בין צריכת קפאין לסיכון מופחת לחלות בפרקינסון, סוכרת מסוג 2, דיכאון, ומחלות כבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר