צפו בוידאו: הקמפיין שיעצור את מגפת האבולה?

לאחר שקמפיין המודעות למחלת ניוון השרירים כבש כל פיסה טובה ברשתות החברתיות, כעת נעשה ניסיון לנצל אותו לטובת המודעות למגפת האבולה ודרכי מניעת הידבקות (בריאות,בעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב, שאטרסטוק)

לאחר הקמפיין הויראלי שכבש בשבועות האחרונים כל פיסה טובה ברשתות החברתיות ונועד לעורר מודעות למחלת ניוון השרירים ה-ALS, נראה כי כעת יש מי שמנסה לגייס את הקמפיין גם לטובת העלאת המודעות למחלת האבולה שמשתוללת באזור המערבי של אפריקה.

בסרטון שעלה לאחרונה לרשת האינטרנט, נראה אדם אפריקאי בלבוש מהודר, כשהוא מצלם את עצמו בוידאו ומזמין אחרים לאתגר. בשונה מאתגר הקרח, כאן מאתגר המצלם את עצמו ואת חבריו עם דלי סבון. מטרת הקמפיין היא לעורר את המודעות לסכנת ההידבקות ב"אבולה".

לפי סוכנות הידיעות איי-פי, הקמפיין שהחל לראשונה בחוף השנהב, כולל סרטונים בידוריים ופזמונים, המנסים לחנך את המקומיים כיצד ניתן להימנע מהידבקות באבולה, שעד כה גבתה את חייהם של יותר מאלף בני אדם במדינות שונות באפריקה.

כזכור, בעקבות ההתפשטות המהירה של המחלה, אישר לאחרונה מנהל התרופות האמריקני, ה-FDA, שימוש בתרופה ניסיונית שטרם נוסתה בבני אדם. מדובר באישור חסר-תקדים בקנה מידה עולמי. התרופה שאושרה, TKM, פועלת במנגנון משוער שבו היא מעכבת את פעילות ה-RNA, האחראי לשכפול הגנטי של הווירוס. בכך אמורה התרופה לעכב את המשך התפשטות הנגיף בגוף.

כאמור, מדובר באישור תקדימי, שכן בשגרה מאשר ה-FDA להשתמש בתרופות שטרם נוסו בבני אדם רק לאחר שלושה שלבי ניסוי קודמים שהראו כי התרופה בטוחה ויעילה, אולם לאור התפשטות מגפת האבולה, הממשיכה להתפשט במערב אפריקה, ומשום שאין בנמצא תרופה אחרת, אישרו מומחי הארגון את המהלך.

מארי פול קיני, עוזרת מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, אמרה בתגובה למהלך כי "מצאנו את עצמנו בדילמה. ישנם כמה חיסונים חדשים ותרופות שפותחו אך טרם נוסו בבני אדם. במקביל, יותר מדי חיים אבדו בינתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר