מחקר: אוכלי פירות וירקות - אנשים מאושרים יותר

עד היום הורגלנו לשמוע שאכילת פירות וירקות תורמת לבריאותינו הפיזית, אבל המחקר החדש שנערך בניו זילנד מעלה כי אוכלי פירות וירקות הם אנשים מאושרים ומוצלחים יותר (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם עד היום הורגלנו לשמוע על נחיצותם של פירות וירקות לבריאות הגוף, הרי שהמחקר החדש הבא מעלה כי לפירות וירקות תרומה משמעותית גם לשמחת החיים ולאושר וכי הם בעלי השפעה גם על מצבנו הנפשי ולא רק על מצבנו הפיזי.

במחקר שנערך בניו זילנד ופורסם בכתב עת בריטי העוסק בפסיכולוגיה ובריאות, השתתפו מאות סטודנטים שרשמו במהלך 13 ימים את האוכל שאכלו במהלך כך יום - ופירטו את המנות: פירות, ירקות, קינוחים ומנות נוספות. לצד יומן האוכל, התבקשו הסטודנטים למלא שאלון שנועד לבדוק את רמת היצירתיות וההרגשה הכללית שלהם.

לפי הממצאים שעלו בסיומו של המחקר, המשתתפים בו שאכלו כמות גדולה יותר של פירות וירקות הראו תוצאות חיוביות בשאלון ההרגשה הכללית שלהם, וכן גילו יצירתיות וחשיבה חיובית גדולה יותר. עוד עלה, כי התוצאות היו גבוהות יותר ככל שהמשתתפים אכלו יותר פירות וירקות.

(צילום: shutterstock)

המחקר הנוכחי מצטרף למחקר שנערך לפני מספר חודשים והעלה כי שבע מנות של ירקות ופירות ביום מורידים את הסיכון למות ממחלות שונות ב-42 אחוזים. מה שאומר כי אכילת פירות וירקות במידה המומלצת עשויה להביא לכם גם בריאות פיזית וגם הרגשה נפשית טובה.

עורכי המחקר הדגישו כי הם אינם יכולים לקשור קשר ישיר בין אכילת פירות וירקות להישגיים אישיים גבוהים, ואמרו כי יתכן שההרגשה הטובה של המשתתפים במחקר הביאה אותם לאכול מזון בריא יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר