15 עובדות מדהימות על גוף האדם

איזה שריר בגוף עושה כמאה אלף התכווצויות בדקה? ולמה עור הגוף שלנו זוהר? • דינה פלר מגישה 15 עובדות שישנו לכם את כל מה שידעתם על גוף האדם המופלא (בריאות)

דינה פלר | כיכר השבת |

בחודש חגיגות יום ההולדת לאדם הראשון, כדאי להכיר טוב יותר את היצור בעל יכולות-על. ולא מדובר בגיבורי-על של ילדנו, אלא בכל אחד מאתנו. לא כל העובדות שמישות, אבל הן בהחלט גורמות להביט בצורה שונה על מה שאנחנו רואים כל יום במראה.

אנחנו נדהמים מהיכולות של בעלי חים שונים, ממהירותו של ברדלס, העוצמה של אריה, הכוח של הפיל... אבל מה אנחנו יודעים על היכולות והתכונות שלנו? הגוף המוכר שלנו טומן בחובו לא מעט תכונות ויכולות שלא חשבנו עליהן אפילו.

1. שרירי הריסים עושים מדי כמאה אלף התכווצויות ותנועות. אילו היינו מפעילים כך מדי יום את הרגליים, היינו עוברים בכל יום כ-75 ק"מ.

2. רק באזור הטבור של בן אדם מבוגר חיים אלפי חיידקים שהיחסים ביניהם מסובכים בדיוק באותה מידה כמו היחסים בין כל בעלי חיים ביער טרופי. דרך אגב, למדענים אין הסבר לצורך שלנו ברוב החיידקים האלה.

3. במהלך חיו בן אדם מיצר כ-25 ליטר רוק, הכמות הזאת מספיקה כדי למלא שתי בריכות שחיה. וכל אחד מאתנו בטח מכיר את הטיפוס ההוא שמסוגל למלא בריכה כזאת תוך שעת שיחה...

4. האפים שלנו זוכרים כחמישים אלף ריחות שונים. זו הסיבה שלפעמים כשאנחנו חוזרים למקום בו שהינו לפני שנים רבות, דווקא הריח שכבר שכחנו על קיומו, פתאום מעלה בנו זיכרונות רבים.

5. אריטרוציטים בדמנו עוברים את כל הגוף שלנו ב-20 שניות.

6. העיניים שלנו רגישות כל כך שאילו כדור הארץ היה שטוח, יכולנו לראות את אור הנר ממרחק של 45 ק"מ.

7. השרירים שלנו חזקים הרבה יותר ממה שנראה לנו. הכוח שלהם מוגבל בכוונה, אחרת העצמות והגידים שלנו היו נפגעים מרוב עומס. אילו המנגנון הזה לא היה קיים, בזמן מאמץ הינו גורמים לעצמנו לשברים. יחד עם זאת, המנגנון הזה נחלש בהשפעת האנדרנלין, לכן במצבי חירום האנשים לפעמים מפגינים שיאים חדשים של כוח פיזי.

8. בן אדם הוא האצן הטוב ביותר על פני כדור הארץ. בתנאים אופטימאלים אנחנו מסוגלים לרוץ כל כך הרבה זמן שכמעט כל בעל חיים ימות מתשישות אם ינסה לברוח מאתנו. ולא, זה לא מתייחס לאלה שמעדיפים לרוץ בין מחשב למקרר.

9. הגוף שלנו זוהר מעט בחודש. אך האור של הגוף חלש פי 1000 מהרמה המינימלית שהעין שלנו מסוגל לזהות.

10. הפעילות הכימית במוח של אדם מאוהב דומה מאוד לפעילות הכימית שבמוח שנמצא בהשפעת סם אמפטמין.

11. המוח שלנו מיצר מספיק אנרגיה כדי להפעיל נורה חשמלית.

12. כ-10% מהזמן בו אנחנו לא ישנים אנחנו מבלים בעיניים עצומות בגל המצמוץ.

13. השריר הכי חזק בגופינו הוא שריר הלסת בו אנחנו משתמשים ללעיסת המזון. אכן, על האימון של השרירי הזה אנחנו לא מדלגים...

14. אילו המוח שלנו היה מחשב, הוא יכול היה לבצע 38 ביליוני פעילויות בשניה. המחשב החזק ביותר נכון להיום מסוגל לבצע רק 0.002% מזה.

15. לא רק נחשים משילים את עורם, אלא גם בני אדם, רק שאנחנו עושים את זה כל הזמן. כל שנה בן אדם מאבד כ-700 גרם עור, ובמהלך חיו אנחנו משילים כ-50 ק"ג עור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר