מחקר: קמצנות חוסכת כסף, אך גובה מחיר יקר

הדרך קצרה חסכנות לקמצנות, אך לא תמיד הן משתלמות: מחקר חדש מגלה כי לקמצנות יש השפעה לא מעטה על רמות הלחץ הנפשי. "כאשר אנו מתייחסים למישהו בצורה לא הוגנת, יש לכך אף מחיר רגשי ופיזיולוגי" (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

נקיטה בחסכנות כדרך חיים, עשויה להפוך לרווח פיננסי בעתיד, אך מחקר חדש מגלה כי לחסכנות יש השפעה לא מעטה על רמות הלחץ הנפשי.

חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד לטכנולוגיה בבריסביין, אוסטרליה, עקבו אחר תגובות פיזיולוגית של משתתפים במחקר בעת שהם שיחקו במשחק שכלל כסף.

במסגרת הניסוי, התחלקו המשתתפים לזוגות, כשאחד מבני הזוג מקבל לידיו סכום כסף מסוים, אותו הוא התבקש לחלוק עם שותפו, אך לאו דווקא בחלוקה של 50-50. התוצאות המפתיעות הצביעו על כך שדווקא אלה ששמרו לעצמם יותר, ולאחר נתנו פחות, היו לחוצים יותר, מאשר אלה ששיחקו בנדיבות, כך התפרסם בכתב העת PLOS ONE.

את הלחץ מדדו החוקרים באמצעות קוצב לב שהוצמד לכל אחד ממשתתפי המחקר. לדברי החוקרים, הניסוי מדד את הלחץ הנפשי בעת קבלת החלטות הנוגעות בכסף, אך בנוסף, הם מציינים, מד הלחץ עשוי לעלות בשל רגשות אשם.

"זו הוכחה לכך שכאשר אנו מתייחסים למישהו בצורה לא הוגנת, אנו מפתחים תסמינים שליליים, ויש לכך אף מחיר רגשי ופיזיולוגי" אמר מרקוס שפנר, חבר בצוות המחקר.

עורכי המחקר מקשרים את התוצאות הנוכחיות למחקרים קודמים בנושא, ומוסיפים כי המסקנות עובדות גם בכיוון ההפוך, ומעשי צדקה מפחיתים לחץ ומוסיפים אושר אישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר