על סף שביתה

ח"כ ליצמן הדהים: כשהרופאים שבתו, היו פחות אנשים שמתו

מחר צפויה ההסתדרות הרפואית להפעיל את סכסוך העבודה שעליו הכריזה לפני כשבועיים, ולהשבית את כל בתי החולים הציבוריים בישראל ● סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הבהיר היום כי הוא לא מתרגש מהשביתה הצפויה: "בשביתה הקודמת, פחות אנשים מתו", הוא אמר (בריאות, בחדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ליצמן (צילום: פלאש 90)

במהלך ראיון שהעניק לגלי צה"ל, טען סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן כי פחות חולים מתו בבתי החולים בזמן שביתת הרופאים האחרונה, שנערכה לפני כעשור.

ליצמן הבהיר כי השביתה המתוכננת לא תסייע למאבק הרופאים: "אף אחד לא יכול להזדהות עם שביתה, במיוחד שמדובר בחיי אדם".

ליצמן הסביר: "אנחנו משתדלים לגמור את העניין. הקדמתי ואמרתי שלצעירים צריך לתת תוספת שכר, ואין לי ויכוח בכל הקשור לצעירים שלא מרוויחים מספיק.

"אנחנו עושים את כל המאמצים לגמור את העניין".

לטענתו, דרישות הרופאים מוגזמות: "יש דרישות מוצדקות שצריך שצריך לתקן ויש דברים שלדעתי הם מגזימים. מוגזם לבקש תוספת של 50% בשכר".

מחר צפויה ההסתדרות הרפואית להפעיל את סכסוך העבודה שעליו הכריזה לפני כשבועיים, ולהשבית את כל בתי החולים הציבוריים בישראל למשך יומיים. ביום חמישי צפויה הנהלת ההסתדרות הרפואית להתכנס ולהחליט על המשך השביתה בשבוע הבא, זאת בהתאם להתפתחויות במו"מ מול משרד האוצר.

המשמעות היא כי בתי החולים הציבוריים יעבדו במתכונת חירום בלבד.

לקראת השביתה, הודיע משרד הבריאות כי "יפרסם קווים מנחים לבתי החולים ולקופות החולים ויקבע הגבלות לשביתה כדי להקל על הציבור".

בהסתדרות הרפואית הגיבו ואמרו: "יש להזכיר שכל ההוראות להשבתה יינתנו על ידי מטה המאבק של הארגון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר