שביתת הרופאים הגדולה יצאה לדרך

ח"כ ליצמן תוקף: "בהסתדרות הרופאים מתמקדים בזוטות"

הרופאים יוצאים לקרב: החל מהיום, מתקיימת שביתה כללית במתכונת שבת בבתי החולים, כולל בתי החולים • סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שניצב במוקד המאבק: "אני מכיר מקרוב את הבעיות ונחשפתי אליהן. אני לא צריך את הסתדרות הרופאית כדי ללמוד על-כך". על דרישות הרופאים: "מוצדקות" (בריא)

איטל קציר | כיכר השבת |

מאבק הרופאים עולה מדריגה. החל מהיום, מתקיימת שביתה כללית במתכונת שבת בבתי החולים, כולל בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים.

לאורך השבוע השביתות תימשכנה, ובכל פעם תיפגע פעילות אחרת בבתי החולים.

כך למשל מחר יתבצעו בחדרי הניתוח בבתי החולים רק ניתוחים דחופים וניתוחי הסרת גידולים.

ביום רבעי יגיע תורן של מרפאות החוץ, אשפוז יום והמכונים בבתי החולים, לרבות בבתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים. כל אלה יהיו סגורים לקבלת חולים.

וזו רשימת בתי-החולים השובתים: המרכז הרפואי ברזילי באשקלון, איכילוב בתל אביב, מרכז רפואי רמב"ם, המרכז הרפואי אסף הרופא, המרכז הרפואי הלל יפה, המרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון, בי"ח הגליל המערבי נהריה, בי"ח פוריה, מרכז רפואי רבקה זיו צפת, בית חולים ביקור חולים, מרכז רפואי בני ציון, בי"ח שערי צדק, וחיים שיבא בתל השומר.

ובתווך, ניצב סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. למרות הלחץ האדיר, הוא נותר איתן בעמדותיו. על הבעיות שקיימות במערכת הבריאות, הוא אומר היום בראיון: "אני מכיר מקרוב את הבעיות ונחשפתי אליהן. אני לא צריך את הסתדרות הרופאית כדי ללמוד על-כך".

ליצמן נשאל האם אין צדק בטענותיהם של הרופאים, והשיב: "יש צדק, אני לא חולק על-כך. אני יודע שיש הרבה ליקויים ויש לעשות הכל כדי לפתור אותם. הצעתי להם פתרון, אבל ההסתדרות הרפואית דחתה אותו. היא מעדיפה להתעלם מהמהות ולהתמקד בזוטות".

ליצמן, אגב, תומך באחת הדרישות העיקריות של הרופאים: להפחית בשעות העבודה שלהם. "אני מוביל את המאבק הזה", הוא מספר, אבל כרגע בודד בו. אסור להסכים עם המצב הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר