תרופת ההרזיה החרדית: "זה סם מסוכן"

תרופות הרזיה מסוכנות הפכו ללהיט בריכוזים חרדיים בתקופה האחרונה. רק אתמול התברר: מרכיבי הכדור - מסוכנים. איך לנהוג אם צרכתם את התרופה? בראיון לתוכנית "שמונה עד עשר" עם מרדכי לביא, המשודרת ברדיו "קול ברמה", סיפר ד"ר רוני ברקוביץ': "כשראינו את המרכיבים היינו בשוק. היה בו חומר שמי שמשתמש בו מםתח תלות. זה סם מסוכן"

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ביחידה למאבק בפשיעה פרמצבטית התקבל לפני כמה חודשים מידע לגבי אישה בירושלים המשווקת תרופות הרזיה ככל הנראה מזויפות, בעיקר בריכוזים החרדיים.

ביחידה רכשו קופסה שהכילה 40 קפסולות. המוכר הבטיח לעובד היחידה שמדובר בתרופות הרזיה טבעיות.

ביחידה בדקו לעומק את מרכיבי "תרופת הפלא", ונדהמו: היו בהם רכיבים שטרם נמצאו בעבר בתרופות הרזיה, שכל אחד בפני עצמו והשילוב של כולם ביחד עלולים לגרום למשתמש נזק בריאותי כבד .

המרכיבים שנמצאו בבדיקה הם - fluoxetine מרכיב תרופתי בתרופת הפרוזק, תרופה נוגדת דיכאון, diazepam - מרכיב כימי נוסף שמופיע בתרופות נוגדות חרדה ודיכאון כמו אסיוואל ווליום. Fenproporex - חומר מעורר וסם מסוכן בנוסף זוהה בבדיקה חומר מסוג physcion - חומר המשמש ככל הנראה להרזיה.

בראיון לתוכנית "שמונה עד עשר" עם מרדכי לביא, המשודרת ברדיו "קול ברמה", סיפר ד"ר רוני ברקוביץ': "כשראינו את המרכיבים היינו בשוק. היה בו חומר שמי שמשתמש בו מםתח תלות. זה סם מסוכן".

משטרת ההונאה התערבה בנושא, ובבית החשודים נתפסו יותר מ-30 קופסאות של התרופה המסוכנת לצד רשימת לקוחות.

ברקוביץ' מזהיר מפני רכישה של תרופות שהשמועה עליהן עוברת מפה לאוזן. "רוב הלקוחות של האנשים האלה הם מהמגזר החרדי. מי שנפגע, שיצור איתנו קשר".

מה יעשו אנשים שרכשו את התרופה? ברקוביץ' ממליץ ליצור קשר עם אנשי היחידה בהקדם ולהפסיק מיד את השימוש בכדור. "כל דבר שלא מרגישים טוב, כמו תופעות של חרדה, עצבנות, נידודי שינה, לפנות מיד לרופא", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר