איך לשפץ את הבית בזול?

שיפוצים נחשבים אצלנו כמעט למוצר יוקרה. אבל שיפוצים קלים בבית לא אמורים להכפיל לנו את המשכנתא. דינה פלר מגישה לכם את כללי הזהב לשיפוץ נכון של הבית (משפחה, מדריך)

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

1. המחשבות על השיפוצים המתקרבים נוטות להרוס לנו את מצב הרוח. לא פלא שמתחשק לנו לעשות את זה מהר, לסיים ולשכוח מהשלב הקשה בחיינו. לא רק שזה לא מציאותי, זה גם לא משתלם מבחינה כלכלית. כשאנחנו קונים את כל החומרים לשיפוצים, אנחנו גם נאלצים להוציא בבד אחד סכום כסף גדול, וגם מקשים על עצמנו להגמיש את תכנית השיפוצים. פעמים רבות תכנית השיפוצים המקורית משתנה תוך כדי התהליך עצמו, כי אחרי שהשלב הראשון כבר הושלם, פתאום רואים שמה שחשבנו לנכון לעשות כבר לא באמת מתאים, וכדאי לעשות משהו אחר. קורים גם מקרים לא נעימים שמתגלים בעיות חמורות בתשתית הבית שפתרונם דורש סכום כסף לא מבוטל, ואם כבר הוצאנו את כל הסכום על דברים אסטטיים, כמו למשל כלים סניטרים, אנחנו מתקשים לממן דברים חיוניים כמו החלפת צנרת.

2. בהמשך לסעיף הקודם, בדיקת התשתיות והנקודות הבעייתיות בבית זהו השלב הראשון של כל תכנית שיפוצים טובה. כי החלפת ארונות מבטח בלי בדיקת התשתיות שבמטבח עלולה להיגמר כעבור זמן קצר מאוד בהורדת הארונות החדשים והרס תוצאות השיפוצים לצורך תיקונים בסיסיים של מערכת החשמל למשל. מלבד עוגמת נפש נוראית, זה גם מגדיל בצורה משמעותית ביותר את הסכום הכולל של השיפוצים. לכן השלב האסטטי תמיד אמור לבוא רק אחרי שבעלי המקצוע אישרו כי כל השתיות בבית תקינים וניתן להסתיר אותם מאחורי ריצופים וחיפויים חדשים.

3. כשתקציב השיפוצים מוגבל, כדאי לעבור בקפידה על כלל הסעיפים ולבדוק מה ניתן לעשות ללא הצוות המקצועי. פעמים רבות הצוותים לקוחים סכומים גדולים תמורת פירוק המטבח הישן או הורדת אריחים ישנים. עבודות כאלה לרוב לא מצריכות ידע מקצועי, אלא רק זמן וכוח פיזי. לכן פעמים רבות כדאי לבדוק האם ניתן לחסוך את הסעיף הזה בתקציב ע"י ביצוע העבודות המקדימות לבד, כלומר בעזרתם הנדיבה של חברים או אפילו בחורים חזקים ממוסד הלימודים הקרוב תמורת סכום סמלי. רק אל תשכחו לשכור מכולה מיוחדת לפסולת בניין והימנעו מקנסות.

4. תהליך השיפוצים מורכב וכמעט תמיד יש תקלות כלשהן. אך לא משנה מה קורה, אל תתפתו לשנות את הסדר הנכון של הדברים. גם אם חומרי הריצוף הגיעו לפני הצבע לקירות, לא מחליפים את שלב הריצוף בשלב הצביעה. גם אם באותו רגע נראה שאתם חוסכים זמן ואולי גם קצת כסף על שעות העבודה של הצוות, בסופו של דבר תיקוני הטעויות של השיפוצים יעלו הרבה יותר. את השיפוצים מתחילים מלמעלה למטה, ובשום פנים ואופן לא משנים את הסדר הזה, גם אם קבלן השיפוצים מבטיח לעשות הכול בזהירות.

5. לפעמים רק נראה לנו שהבית זקוק לשיפוצים. אם השיפוצים לא פוגעים בתקציב המשפחתי, תמיד נחמד לחדש את הצבע או את הפרקט. אבל אם השיפוצים מקשים על תקציב המשפחה, כדאי לבחון היטב, מה בדיוק גורם לדירה להראות ישנה ולא יפה. הרבה פעמים אלה לא קירות וריצוף, אלא רהיטים ישנים ומוזנחים. אבל גם זה לא אומר שצריכים לזרוק את כל הרהיטים הישנים ולקנות את החדשים. היום נמכרים פריטים ומוצרים רבים שמאפשרים לחדש את הרהיטים הישנים ואיתם את כל הבית בסכום מינימאלי: טפטים לארונות מטבח, צבעים ולכות לרהיטי עץ, כיסוים וכריות לספות וכו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר