מה הקשר בין תופעות לוואי מתרופות וסטטוסים בפייסבוק?

הפיילוט החדשני של משרד הבריאות, ינסה לעקוב אחר תלונות של משתמשים ברשת החברתית 'פייסבוק' וינסה להפיק מהם מידע על תופעות לוואי משימוש בתרופות. במסגרת הבדיקה הראשונית עלתה התאמה של 85 אחוז בין תלונות ברשת החברתית לבין מחקרים רפואיים (חדשות, מעניין)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מה הקשר בין משרד הבריאות, תופעות לוואי מתרופות, ופייסבוק?

פיילוט שנערך לאחרונה על ידי משרד הבריאות, ניסה לאסוף מידע על תופעות לוואי הנגרמות מתרופות דווקא באמצעות הרשת החברתית הפופולארית 'פייסבוק'.

הפיילוט החדשני נערך, באמצעות איסוף וחיפוש דיווחים על תופעות לוואי, וכלל בתוכו הצצה בסטטוסים של משתמשי פייסבוק רבים ברחבי העולם. וכך, באמצעות גילוי של תלונות על תופעות לוואי שצוייצו ברשת, מקווים במשרד הבריאות לעקוב אחר התרופות החשודות, ולעדכן את תופעות הלוואי העלולות להיגרם מהן.

במהלם הבדיקה, התבצע מעקב אחר תגובות של גולשים שהשתמשו בתרופות משככי כאבי, ותרופות לטיפול בסרטן שגררו תופעות לוואי. כאשר בחלק אחר מהנסיון שנערך, עשו במשרד הבריאות התאמה בין התלונות לבין תוצאות מחקרים רפואיים, אז התגלה תיאום של 83% בין התלונות על התופעות, לבין מה שהופיע כבר במחקרים.

"זהו מתאם גבוה המצביע על כך שרשת הפייסבוק עשויה בהמשך לשמש כסיגנל המתריע על אירוע של תופעות לוואי סביב תרופות" אמר ד"ר איל שורצברג, ראש אגף הרוקחות במשרד הבריאות.

בתוך כך, הפרויקט החדשני שנמצא כעת בגרסה נסיונית, עשוי להכיל בתוכו בקרוב גם מספר תרופות חדשות, שגם עליהם יתבצע מעקב, בכדי לבדוק את התלונות אודות תופעות לוואי שנגרמו בעקבות השימוש בהן.

ב'הארץ' דווח, כי במשרד הבריאות מתכננים במקביל להקים פורום, בו יוכלו משתמשי תרופות שונות להגיב, ולספר על תופעות לוואי שנגרמו בעקבות שימוש בתרופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר