אלון גל: האם בני האדם נולדו שווים?

"'כל בני האדם נולדים שווים', כך נאמר לנו שוב ושוב לאורך ההיסטוריה. האומנם?" • המאמן אלון גל בטור מרתק על "היתרון היחסי" שבכל אחד ואחד מאיתנו ועל אנושות ואנושיות (מעניין)

אלון גל | כיכר השבת |
אלון גל (צילום: מתוך ויקיפדיה)

אינסוף בני אדם כבר חקרו את הנושא הזה לעומקו במהלך שנים רבות, וכן, ברור שבכל המדובר בזכויות חוקיות עדיף לנו שכל בני האדם יהיו שווים ויקבלו את אותן זכויות וחובות.

ברשותכם אקח את הדיון על המשפט הזה לעולם ההתפתחות האישית. בעבודתי זכיתי לראות המון רב של בני אדם, כל מיני סוגים של אנשים, חלקם מוכשרים, אחרים מלאי אהבה, חלקם בעלי מוחות מבריקים, אחרים בעלי חמלה והבנת אדם, המון סוגים, המון יתרונות יחסיים.

כשאני מדבר על המונח "יתרון אישי יחסי", אני מדבר על אותה תכונה אנושית מיוחדת שניחנת בה, שניתנה לך. אותה תכונה שהצילה אותך תמיד בכל דילמה, מכשול, אתגר או בעיה שנתקלת בה בחיים. זוהי אינה תכונה ששייכת רק לך אבל זוהי התכונה החזקה שלך. זוהי החוזקה האישית שלך.

ניקח לדוגמא מאומן שלי, כבר בפגישה הראשונה היה ניתן להבחין בקסם האישי הרב שיש בו. הוא הגיע כשהוא שבור ועייף ממשבר גירושין ארוך שלו עם אשתו ובתוך שלל מאבקים בבית משפט שנערכים כבר קרוב לארבע שנים. גם כשבכה בעת ששיתף אותי בסיפור חייו, גם ברגעים הכואבים בפגישה ששיתף על ילדותו הקשה ועל אמו הבלתי אפשרית, בכל אלו עלה וגאה כל הזמן אותו קסם אישי, אותה שנינות מבריקה. כשביקשתי ממנו שנערוך רשימה של התכונות החזקות בו, של הנקודות שהוא זוקף לזכותו בחייו הוא פער שתי עיניים גדולות ושחורות ואמרו בשקט מתייאש, יש לי תכונה אחת טובה, איתה אני מנצח תמיד, יש לי נטייה להקסים אנשים. צחקתי. והוספתי בשקט ששמתי לב...

הוא הוסיף וסיפר איך גם כשהיה צריך למצוא דירה תוך מספר שעות כשבאו לפנות אותו מדירתו שלו ולא היה לו גרוש, לא ערבים, וחשבון עמוס חובות, הוא הפעיל את אותה תכונת קסם וכבש את לב בעלת הבית שבו הוא מתגורר כעת. בהמשך הדרך המשותפת שלנו מצאנו עוד חוזקות נוספות, מצאנו שהוא אדם חזק, נחוש, לא מפחד להתלכלך ולא מה יחשבו עליו, אבל מעל הכול הדהד הקסם האישי שלו. היכולת שלו לכבוש בהומור ושנינות את לבם של בני אדם.

היתרון האישי שלכם הוא מתנת אל. ואם תדעו להשתמש בו ולחזק אותו אתם יכולים להיות בטוחים שהוא יעמוד שם תמיד לצדכם. לכל אחד מאיתנו יש יתרון כזה בתוך אוסף התכונות שעושות אותנו למי שאנחנו. אז כן, במובנים רבים כל בני האדם נולדו שווים ובמובנים רבים אנחנו כל כך שונים האחד מהשני. האחד, היתרון האישי שלו יהיה שהוא באמת מאוד חכם, מבריק, מוחו היוצא דופן מעורר בנו השתאות. השני, הוא האדם המכיל והמקבל ביותר שיש.

לא משנה איזו מפלצת תוציאו מהארון הוא תמיד יחבק אתכם בסופה של שיחה ויגרום לכם בכזאת קלילות להרגיש כאילו אתם היצורים המדהימים בעולם. השלישי, הוא פשוט מיוחד, כל דבר שהוא עושה הוא מיוחד, הוא אחר, הוא שונה. הוא חושב שונה, מתלבש שונה, הוא חדשני ונועז. הרביעי, הוא האדם המפרגן ביותר עלי אדמות. אין פעם שאתם מצליחים לחמוק משצף של מחמאות ושלל ההוקרות שהוא מעניק לכם ומחמם לכם את הלב.

ניתן להמשיך את הרשימה הזאת כמעט עד אינסוף, באמת יש כזה מגוון ומבחר צריך רק להעז להביט במראה ולראות שם את החוזקות שלכם. את היתרון האישי שלכם, אם תסכימו להסתכל עליו הוא יקרוץ לכם תוך שנייה בחזרה.

בנוסף כמו שניתן לראות מהרשימה שלי למעלה, כל החוזקות הן תכונות נרכשות, להיות קשוב באופן יוצא דופן או שונה או מפרגן זה לא תכונה מולדת, גם על חוכמה אפשר להתווכח, אני מכיר המון אנשים שלא למדו יום בחייהם והם האנשים החכמים ביותר.

אז איך תעבדו עם היתרון האישי שלכם?

קודם כל מצאו אותו. חשבו על חייכם ועל התכונה החיובית החזקה שלכם, השקיעו זמן ומחשבה ומצאו את אותו יתרון אישי.
כעת בחרו מרחב אימון, תחום שהייתם רוצים להתאמן עליו, וכתבו היכן אתם יכולים להיעזר באותו יתרון אישי. האם ביחסים הבינאישיים שלכם? בפרויקט ספציפי? ביחסים שלכם עם עצמכם?

לאורך השנים למדנו והשכלנו, חינכנו ועיצבנו, נתנו וקיבלנו בחזרה, שיתפנו והקשבנו,
פרצנו דרך בחיים האישיים ובחיים המקצועיים.

התהליך נתן לנו כלים שעזרו ושימשו אותנו לאורך כל חיינו במערכות היחסים , משפחה , עבודה חינוך וילדים.
כלים שהעצימו אותנו וממשיכים עד היום ללוות אותנו בכל דרך ובכל מקום אליו אנו פונים.

אם גם אתם מעוניינים בערך מוסף ובמציאת היתרון היחסי שלכם
תות של אלון גל החליטה לפתוח קורס להכשרת מאמנים למגזר החרדי בהפרדה מלאה!

על בית הספר למאמנים של אלון גל

הארגון היחיד בארץ שעוסק בתחום האימון ולא רק מלמד,אתה מוזמן להגיע,לראות,להתרשם,לחוות,להכיר את הבית שלנו והיכן אתה צפוי ללמוד.

בעשור האחרון העברנו אלפי תהליכי אימון אישי ועסקי בארץ ובעולם.

280 שעות אקדמאיות – יותר מכל קורס אחר בארץ,40 שעות פרקטיקום של אימון ו 2 ימי העשרה (דילמות ) ללא תשלום.
תעודת אימון נחשקת מטעם תות וחברות באיגוד המאמנים הישראלי ולשכת המאמנים אופק עתידי לתחילת דרך עצמאית בתור זכיין של החברה,קרקע בטוחה להתחלה וליווי צמוד לאורך כל הדרך.

שיטה מנצחת ומוצלחת אשר הוכיחה את עצמה באלפי חברות ארגונים עסקים ואנשים פרטיים,שיטה שנבחרה להיות חלק מתהליך הכשרת מנהלים בחברות מובילות בארץ.

תות מקבלת מדי חודש מאות פניות מאנשים ועסקים שמעוניינים לעבור אימון יותר מסך כל הפניות היומיות בארץ,מערכת עבודה לכל המאמנים עם לידים ולקוחות פוטנציאליים.

החברה היחידה בארץ שנמצאת תחת פיקוח אקדמי,12 נקודות זכות אקדמאיות.

שימוש במתקני החברה לאימונים סדנאות והדרכות,שימוש באתר החברה.

פריצת דרך אישית/מקצועית עקב תהליך אימון אישי קבוצתי שעוברים במהלך הקורס.

למעלה מ3000 הכשרות של מאמנים אישיים ועסקיים בעשור האחרון .

שיפור מיומניות והישגים - רכישת כלים לביטוי מנהיגות הישגיות ועוצמה בחיים האישיים והמקצועיים.

התמחויות המשך לבוגרי קורס מאמנים.

לפרטים ויצירת קשר הקליקו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר