דרעי: גם לבת של ר' נחמן קראו אדל

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס בפייסבוק לשמות הפופולריים ב- 2013 • לדבריו, ההורים קוראים לבנותיהם אדל לא על שם הזמרת הנכריה, אלא על שם בתו של מייסד חסידות ברסלב. "אפילו השם אדל שהיה מי שהסביר את הפופולאריות שלו בגלל איזו זמרת, התאכזב לגלות שמדובר בבתו של מייסד תנועת החסידות 'הבעל שם טוב'" כתב דרעי (מעניין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יו"ר ש"ס אריה דרעי, פרסם בדף הפייסבוק שלו התייחסות לא שגרתית לרשימת השמות הכי נפוצים לילדים ב-2012. בסטטוס שפרסם טען דרעי, כי רשימת השמות הפופולריים מראה את הקשר החזק בין עם ישראל למסורת ולשורשים.

דרעי נתן התייחסות מיוחדת דווקא השם המקורי 'אדל' שנכנס בפעם הראשונה לרשימת השמות הכי נפוצים השנה. ההתייחסות של דרעי לא הייתה סתמית, והיא כוונה לדיון שנעשה ברשתות החברתיות לגבי השם "אדל". יש שטענו כי השם הפך לנפוץ בעיקר בשל הזמרת הנכרית המכונה "אדל".

דרעי תקף את הגישה הזו ואמר שאפילו השם אדל מראה על החיבור בין העם היהודי למסורת - וכי הורים קוראים לבנותיהם אדל על שם ביתו הצדקת של ר' נחמן מברסלב.

"הבוקר פורסמו בתקשורת עשרים השמות הנפוצים לבנים ובנות, בישראל" כתב דרעי. "אחרי שהתבוננתי בשמות קיבלתי הוכחה נוספת לחיבור השורשי של עם ישראל למקורותיו ולשורשיו התנ"כיים".

"בין השמות הפופולאריים ניתן למצוא את האישים החשובים ביותר בעם ישראל: משה, יוסף, דוד, יהונתן, מיכל, שרה, יעל תמר ועוד".

"אפילו השם אדל שהיה מי שהסביר את הפופולאריות שלו בגלל איזו זמרת, התאכזב לגלות שמדובר בבתו של מייסד תנועת החסידות 'הבעל שם טוב' ובתו של מייסד חסידות ברסלב רבי נחמן".

החיבור של עם ישראל לשורשיו הוא נצחי, עלינו להמשיך ולטפח את ערכי המסורת של עם ישראל, זהו רצון העם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר