לרגל יום המונופול

שש עובדות מעניינות שאולי לא ידעתם על משחק המונופול

לרגל ציון יום המונופול ריכזנו עבורכם את כל העובדות המעניינות שאולי לא ידעתם על המשחק הפופולארי • מי המציא אותו ובכמה עותקים הוא מופץ בעולם? (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
אתם אלופים במונופול? (צילום: שאטרסטוק)

את משחק המונופול כולנו מכירים. בחמישי לאוקטובר בשנת 1935 הומצא המונופול על ידי האחים פרקר, אספנו עבורכם מספר עובדות מעניינות על משחק המונופול שכולנו כה אוהבים.

המשחק הראשון

הגרסה הראשונה של המשחק, שעד היום היא הגרסה הקלאסית, מבוססת על רחובות העיר אטלנטיק סיטי בניו ג'רזי, שם הוא נמכר לראשונה בחנות כולבו. למשחק יש עשרות גרסאות בכל רחבי העולם.

מי המציא את הרעיון?

האגדה טוענת שצ'ארלס דארו חלם להיות עשיר ולכן הוא המציא את המשחק הזה. הוא מכר את הרעיון לאחים פרקר ובכך, גם הוא נהיה עשיר גדול, כפי שחלם וגם הם הצליחו למתג את עצמם כחברת משחקים גדולה ולהציל את העסק מקריסה. אבל זה רק אגדה.

יש הטוענים שמי שהמציאה את המשחק – כבר ב-1093, הינה אליזבת מאגי כמחאה נגד אילי הון. היא קראה לו "משחק בעל-הבית".

יש כאלה שמחברים בין הסיפורים: היא המציאה את המשחק, צ'ארלוס שיחק אותו ונהנה. הוא העביר את הרעיון לאחים פרקר שקנו ממנה את זכויות היוצרים בחמש מאות דולרים וכך נוצר סיפור מרגש של אדם שרצה להיות עשיר ובזכות המשחק אכן התעשר.

אליפות עולם

לא תאמינו אבל ישנם אליפויות עולם במשחק הזה. נשמע מעניין...

כמה עותקים נמכרים?

למשחק המונופול גרסאות רבות בכל רחבי העולם. יש הטוענים כי כבר נמכרו למעלה מצי מיליארד משחקי מונופול. האם מדובר על המשחק המקורי או חיקויים? זאת לא נדע.

מכבדים את החוקים

את הבשורה הבאה תקראו בבקשה בכובד ראש שאתם מודעים לכובד האחריות שתנחת עליכם. חברת פרקר (ממציאי המשחק) מודעת לחוקים שרבים מהאנשים ממציאים בבית והם מכבדים אותם. אז, פעם הבאה שאתם ממציאים חוק בקשר למשחק – תדעו שיש מי שמעריך את פועלכם.

לנצח בכל מחיר

וכדי להיות איפכא מסתברא: יש משחק שהוא גרסה הפוכה של "מונופול". קוראים לו "הקניון" - של חברת קודקוד שיצא לאור ב-1995 – ושם המטרה היא להפסיד ראשון את הכסף.

עכשיו, שאנחנו יודעים קצת יותר על משחק המונופול – נשחק בהנאה ונזכור תמיד: הכל בחיים זה משחק עם לוחות וחיילים, מי שבאמת מושך בחוטים זה רק הקב"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר