3, 2, 1 ... בום!

וואו: שדה מוקשים ענק פוצץ ברמת הגולן • צפו

הרשות לפינוי מוקשים ונפלים פיצצה באופן מבוקר עשרות מוקשים, שהונחו בשטח לאחר מלחמת יום הכיפורים | צפו בתיעוד מיוחד (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: הרשות לפינוי מוקשים ונפלים)

הרשות לפינוי מוקשים ונפלים (רלפ"מ) במשרד הביטחון מאיצה בימים אלה את פינוי שדות המוקשים ברמת הגולן, לטובת הקמת מיזמי אנרגיה ירוקה. במסגרת פינוי השטחים הממוקשים, פוצצו אנשי הרלפ"מ באופן מבוקר עשרות מוקשים, שהונחו בשטח לאחר מלחמת יום הכיפורים.

ראש הרשות לפינוי מוקשים ונפלים, שרון חדד, סיפר בפודקאסט של משרד הביטחון כי "לאורך גבולות המדינה יש שדות מוקשים שהונחו על ידי צה"ל או על ידי הסורים והירדנים. נוצר מצב שבאדמה יש סוגים שונים של מוקשים ממקורות שונים, בין היתר מוקשים בריטים, צרפתיים, צ'כים, גרמנים, לדוגמה רק לאחרונה מצאנו בקלע שברמת הגולן מוקש גרמני עם צלב קרס שסוריה קיבלה מגרמניה".

"מאז הקמתה לפני עשור, שחררה הרשות כ-33,000 דונמים של שדות מוקשים ושטחי נפלים בכל רחבי הארץ. השטחים שאנחנו מפנים משמשים לחקלאות, פיתוח תעשייתי, פתיחת שטחי טיולים ואתרי תיירות, הרחבת והקמת ישובים", מסביר חדד, בראיון מיוחד ל-Mod.Cast, הפודקאסט הרשמי של משרד הביטחון.

"לכל שדה מוקשים יש תעודת זהות משלו ואנו מתאימים את הדרך הכי נכונה לטפל בו", הוא אומר, "בשנים האחרונות גובר השימוש בטכנולוגיות שכבר מקצרות משמעותית (ועוד יקצרו) את משך האיתור והפינוי של המוקשים והנפלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר